[Impuls]
Kategoria: Szkoły policealne. Szkoły wyższeWysyłka: od ręki
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej
edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym
obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych
Pełen opis produktu 'Edukacja społeczno przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym' »
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej
edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje
wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych,
geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i
bezpieczeństwem i wiele innych. Nauczyciel dzieci w wieku
przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcąc w sposób rzetelny wprowadzić
podstawy wiedzy z wymienionych dziedzin i przygotować fundament dla
kształcenia systematycznego, winien odpowiednio przygotować się do
swej pracy.Ze względu na rozległość treści edukacji
społeczno-przyrodniczej, obejmującej tak wiele różnorodnych
zagadnień z ? czasem bardzo odległych ? dyscyplin wiedzy,
przygotowanie nauczyciela dzieci w wieku 3-10 lat wymaga
uwzględnienia w programie studiów równie wszechstronnego materiału
merytorycznego i metodycznego. Niniejszy podręcznik, opracowany z
myślą o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujących się
do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podręcznik
zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujące podstawy nauczania o
otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym,
społecznym i in.) oraz propozycje metodyczne związane z
przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową. Zakres
materiału kształcenia studentów obejmuje w sposób uporządkowany
zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych
przedmiotów kształcenia w szkole średniej, z punktu widzenia ich
przydatności w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku
3-10 lat, prezentację tych informacji w takich powiązaniach, by
jako nauczyciel mógł je wykorzystać w kształtowaniu u dzieci
zintegrowanego obrazu świata; ponadto w podręczniku zawarto
metodyczne podstawy edukacji środowiskowej dzieci. Ze względu na
założony cel podręcznika ? konieczność połączenia zarówno podstaw
nauczania o środowisku, jak i metodyki przedszkolnej i
wczesnoszkolnej edukacji środowiskowej treści pomieszczone w
podręczniku dotyczą obu zakresów przygotowania studentów do zawodu
nauczycielskiego: merytorycznego i metodycznego. Po wyjaśnieniu i
scharakteryzowaniu komponentów środowiska człowieka, tekst
podręcznik przybliża zagadnienia związane z poznawaniem przyrody
przez dzieci: podstawowe cele, zasady, metody i formy poznawania
przyrody, omawia treści edukacji środowiskowej realizowane w
przedszkolu i klasach początkowych, planowanie zajęć zintegrowanych
uwzględniających edukację środowiskową oraz wykorzystywanie mediów
dydaktycznych. Dalsza część podręcznika przybliża kolejne zakresy
treści edukacji środowiskowej takie, jak: higiena i bezpieczeństwo
dziecka, zagadnienia geograficzne, ekologiczne i sozologiczne,
historyczne, zawodoznawcze, fizyczne i inne, omawiając zarówno
zagadnienia programowe realizowane w pracy z dziećmi przedszkolnymi
i w młodszym wieku szkolnym, jak i ich znaczenie w edukacji
dziecka.Praktyczne przygotowanie studentów do pracy z dziećmi
przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym będzie się opierało na
zawartych w niniejszym podręczniku zagadnieniach teoretycznych w
trakcie ćwiczeń, podczas których studenci będą opracowywać
metodyczne przykłady, praktyczne rozwiązania i zadania dotyczące
poszczególnych tematów (niektóre pomysły ćwiczeń metodycznych
zamieszczone zostały w postaci Zadań do wykonania w poszczególnych
rozdziałach podręcznika). Podręcznik kieruję do nauczycieli dzieci
w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz studentów kierunków
pedagogicznych, szczególnie pedagogiki przedszkolnej i
wczesnoszkolnej.Autorka