Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Impuls]

    Kategoria: Pedagogika. Oświata i szkolnictwoWysyłka: od ręki

    książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna ? nowe obszary i rozwiązania... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz ? przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno?metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem ?współczynnika humanistycznego?. Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do9 własnego awansu naukowego.z recenzji prof. Bogusława ŚliwerskiegoSeria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki)3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna ? nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki)Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • []

    Kategoria: Książki & Multimedia > KsiążkiWysyłka: do 3 dni

    - Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania Autor - Ewa Wysocka Oprawa - Miękka Wydawca - Impuls Kod ISBN - 9788375879094 Kod... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania - Ewa Wysocka' »

    Opis - Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz - przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno-metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem "współczynnika humanistycznego". Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do9 własnego awansu naukowego.z recenzji prof. Bogusława Śliwerskiego Nazwa - Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania Autor - Ewa Wysocka Oprawa - Miękka Wydawca - Impuls Kod ISBN - 9788375879094 Kod EAN - 9788375879094 Rok wydania - 2013 Język - polski Format - 16.0x23.5cm Ilość stron - 268 Typ podręcznika - Podręcznik Podatek VAT - 5% Premiera - 2013-09-12
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania - Ewa Wysocka

  • [IMPULS]

    Kategoria: Podręczniki akademickie / Pedagogika

    akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna h nowe... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna Impuls' »

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz h przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno hmetodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem &bdquowspółczynnika humanistycznego&rdquo. Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do9 własnego awansu naukowego.z recenzji prof. Bogusława ŚliwerskiegoSeria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki)3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna h nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki)Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna Impuls

  • Diagnostyka pedagogiczna w sklepie internetowym Madbooks.pl

    Powiększ zdjęcie

    28,17 zł
    30,34 zł

    [impuls]

    Kategoria: Podręczniki szkolneWysyłka: od ręki

    książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno–metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem „współczynnika humanistycznego”. Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do9 własnego awansu naukowego.z recenzji prof. Bogusława ŚliwerskiegoSeria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki)3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki)Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [impuls]

    Kategoria: Podręczniki szkolneWysyłka: od ręki

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charak... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej…Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej.Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [Impuls]

    Kategoria: /Książki/Nauka/Pedagogika/
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / Edukacja>Podręczniki akademickie. SkryptyWysyłka: do 3 dni

    Książki) 4. Socjologia Edukacji. Podrecznik Akademicki (opis Książki) 5. Pedeutologia. Studium Teoretyczno-pragmatyczne (opis Książki) 6. Diagnostyka Pedagogiczna - Nowe Obszary I Rozwiązania... Pełen opis produktu 'Diagnostyka Pedagogiczna' »

    Książka Ewy Wysockiej Jest W Swojej Treści Upomnieniem Się O Nabywanie Jak Najwyższych Standardów Profesjonalizmu W Pracy Pedagoga Czy/i Nauczyciela, By Podobnie, Jak Ma To Miejsce W Innym Zawodzie Publicznego Zaufania, Jakim Jest Lekarz - Przede Wszystkim Nie Szkodzić, Nie Skrzywdzić Wychowywanej Czy Kształconej Jednostki, By Nie Degradować Narodowej Kultury, Tożsamości Wyznaniowej Czy Ponadczasowych Wartości W Naszym życiu. Do Tego Potrzebny Jest Warsztat Rzetelnego I Uczciwego Badacza, Diagnosty, Który Pedagodzy Muszą Zdobyć I Nieustannie Rozwijać Przez Cały Okres Swojej Aktywności Społeczno-zawodowej, Misyjnej Czy Naturalnej W Roli Rodziców, Jeśli Chcą Trafnie Dobierać środki, Metody, Formy I Techniki Wychowawczego Wpływu /wspierania Rozwoju Człowieka.Jest To Pierwsza Tego Typu Rozprawa W Naszym Kraju - W Porównaniu Z Podręcznikiem Bolesława Niemierko Pt. Diagnostyka Edukacyjna (Warszawa 2009) Nastawionym Wyłącznie Na Diagnostykę Edukacyjną W Przestrzeni Szkolnej, Której Autorka Ujmuje Podstawy Teoretyczno-metodologiczne Procesu Diagnozy Pedagogicznej W Tak Szerokim, Kompleksowym I Systematycznym Ujęciu. Tym Większe Więc Należą Się Słowa Uznania Dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że Zechciał Włączyć Do Znakomitej Serii Autorskich Monografii Publikację, Która Jest Fundamentalna Dla Pedagogów I Nauczycieli, Jeśli Ich Kompetencje Są Wzbogacone O Specyficzną Wiedzę I Umiejętności Poznawania Wychowanków/ Uczniów W Sposób Maksymalnie Adekwatny Do Ich Osobistych I środowiskowych Warunków życia. [...]Gorąco Polecam Tę Książkę Nie Tylko Studentom Czy Profesjonalistom W Zakresie Pedagogiki, Ale I Innych Nauk Humanistycznych I Społecznych, Gdyż Mogą Czerpać Z Tego źródła Wiedzę, Która Znajduje Szerokie Zastosowanie W Każdej Profesji Społecznej, Uwzględniając Przy Tym To, Co Wybitny Socjolog Florian Znaniecki Określił Mianem "współczynnika Humanistycznego". Ufam, że Dzięki Tej Rozprawie Lepsze I Bogatsze W Swoich Uzasadnieniach I Wyborach Będą Także Prace Dyplomowe Naszych Studentów I Doktorantów, Bo Jest To Fundament Pod Konstruowanie Założeń Własnych Badań Na Każdym Poziomie Rozwoju Osobistego Oraz Dążeń Do9 Własnego Awansu Naukowego.Z Recenzji Prof. Bogusława ŚliwerskiegoSeria Autorskich Podręczników Akademickich Pedagogika Nauce I Praktyce:1. Pedagogika Ogólna. Podstawowe Prawidłowości (opis Książki)2. Dydaktyka. Podręcznik Akademicki (opis Książki)3. Z Dziejów Teorii I Praktyki Wychowania. Podrecznik Akademicki (opis Książki)4. Socjologia Edukacji. Podrecznik Akademicki (opis Książki)5. Pedeutologia. Studium Teoretyczno-pragmatyczne (opis Książki)6. Diagnostyka Pedagogiczna - Nowe Obszary I Rozwiązania Metodologiczne (opis Książki)Seria Autorskich Podręczników Akade­mickich Do Pedagogiki Jest Kolejnym Do­pełnieniem Polskiej Literatury Przedmiotu O Nowe IMPULSY I Spojrzenie Na Przed­miot Jej Naukowych Badań, Najbardziej Palące Dla Praktyki Problemy Eduka­cyjne, Opiekuńcze I Wychowawcze Oraz Klasyczne Lub/i Nieznane Jeszcze Sposoby Podejścia Do Ich Rozwiązywania. W Pono- Woczesnej Dobie Naukowa Wiedza Rozwi­ja Się Z Nieprawdopodobną Dynamiką, Intensywnością I Częstotliwością, Toteż Coraz Trudniej Jest Adeptom Tej Profesji Odnaleźć Się W Jej Labiryncie. Autorzy Serii Wydawniczej Jednak Zarówno Potwier­dzają Aktualność Przekazywanej Nam Wiedzy, Jak I Wychodzą W Przyszłość Z Tym, Co Warte Jest Zatrzymania, Reflek­sji Czy Dalszych Badań. Właśnie Dlatego Nadałem Tej Serii Tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, Bo Każdy Z Auto­rów, Pracując Nad Zakresem Tematycz­nym Własnej Subdyscypliny Naukowej, łączy W Akademickim I Podręczniko­wym Zarazem Przekazie Teraźniejszość Z Przyszłością, Która Na Naszych Oczach I Tak Staje Się Już Przeszłością. Czytelnikom Podręczników Nie Tylko ży­czę Miłej Lektury, Ale I Zachęcam Do Wspól­nej Debaty, Krytyki I Recenzji, Które Nam Wszystkim Pomogą W Doskonaleniu Włas­nej Twórczości.Prof. Dr Hab. Bogusław Śliwerski
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka Pedagogiczna

  • [Impuls]

    Kategoria: Pedagogika. Oświata i szkolnictwoWysyłka: od ręki

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o cha... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej… Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [Impuls]

    Kategoria: Pedagogika. Oświata i szkolnictwoWysyłka: od ręki

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charak... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej?Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej.Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami ?nauczyciel?, ?pedagog? ? jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej.Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych?Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej).Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły.Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [Impuls]

    Kategoria: Pedagogika. Oświata i szkolnictwoWysyłka: od ręki

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charak... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej?Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej.Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami ?nauczyciel?, ?pedagog? ? jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • []

    Kategoria: Pedagogika/Pedagogika ogólna

    Kraków 2011, wydanie 3, format 160 x 235, objętość 311 str., oprawa miękka Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz pr... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne' »

    Kraków 2011, wydanie 3, format 160 x 235, objętość 311 str., oprawa miękka Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne

  • [Impuls]

    Kategoria: Lideria.pl &qt; Książki &qt; Lit. Pop.-nauk. &qt; Pedagogika &qt; OgólneWysyłka: od ręki

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charak... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne (Skałbania Barbara)' »

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się ped
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne (Skałbania Barbara)

  • []

    Kategoria: PEDAGOGIKAWysyłka: do 3 dni

    Rok wydania: 2007 Stron: 428 Format: 17,5 x 25,0 cm ______________Opis:_______________ Książka koncentruje się wokół trzech głównych wątków: diagnostyki pedagogicznej czyli Pełen opis produktu 'Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej (red.) Deptuła Maria' »

    Rok wydania: 2007 Stron: 428 Format: 17,5 x 25,0 cm ______________Opis:_______________ Książka koncentruje się wokół trzech głównych wątków: diagnostyki pedagogicznej czyli rozpoznawania warunków rozwoju i zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży; profilaktyki czyli zapobiegania pojawianiu się zagrożeń i wzmacniania czynników chroniących dzieci i młodzież; wreszcie profilaktyki adresowanej do grup ryzyka - dzieci i młodzieży z rodzin nieprawidłowo funkcjonujących, z zaburzeniami zachowania i trudnościami w realizacji zadań życiowych. ______________Spis Treści:_______________ Wstęp..............................................................................................................9 Część pierwsza Diagnostyka MARIUSZ CICHOSZ Jednostka, rodzina i środowisko lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny...............17 ALEKSANDRA KARASOWSKA Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły...............................................28 EWA WYSOCKA Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne................................................51 EWA JAROSZ Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy ......................................72 BLANKA POĆWIARDOWSKA Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ...........................................................................85 MIROSŁAWA ŻMUDZKA Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych .....................................................................................................93 ANNA BORUCKA, KRZYSZTOF OSTASZEWSKI Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole .............................109 Część druga Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodzieży KRZYSZTOF OSTASZEWSKI, KRZYSZTOF BOBROWSKI, ANNA BORUCKA, KATARZYNA KOCOŃ, KATARZYNA OKULICZ-KOZARYN, AGNIESZKA PISARSKA Rozpowszechnienie zachowań problemowych młodzieży. Badania mokotowskie ..............................................................................125 JOLANTA JARCZYŃSKA Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej........142 PIOTR KWIATKOWSKI Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substanqi psychoaktywnych...................................................................158 AGNIESZKA URBAŃSKA Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów ..................................................................................................177 MARIA DEPTUŁA Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące u uczniów starszych klas szkoły podstawowej........................................................189 MARTA KLESIŃSKA Samoocena uczniów klas IV-VI ..............................................................208 KRZYSZTOF BOBROWSKI Zajęcie dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych .......................................................................................221 ELŻBIETA TOMCZAK Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluaqi szkolnego programu profilaktyki ................................................................................................237 ELŻBIETA WIEWIÓRA Aspekty profilaktyczne w programie edukacyjnym „Moje konsumenckie ABC".....................................................................247 JOLANTA BORYSZEWSKA Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia.............................256 Część druga Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodzieży KRZYSZTOF OSTASZEWSKI, KRZYSZTOF BOBROWSKI, ANNA BORUCKA, KATARZYNA KOCOŃ, KATARZYNA OKULICZ-KOZARYN, AGNIESZKA PISARSKA Rozpowszechnienie zachowań problemowych młodzieży. Badania mokotowskie ..............................................................................125 JOLANTA JARCZYŃSKA Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej........142 PIOTR KWIATKOWSKI Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substanqi psychoaktywnych...................................................................158 AGNIESZKA URBAŃSKA Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów ..................................................................................................177 MARIA DEPTUŁA Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące u uczniów starszych klas szkoły podstawowej........................................................189 MARTA KLESIŃSKA Samoocena uczniów klas IV-VI ..............................................................208 KRZYSZTOF BOBROWSKI Zajęcie dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych .......................................................................................221 ELŻBIETA TOMCZAK Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluaqi szkolnego programu profilaktyki ................................................................................................237 ELŻBIETA WIEWIÓRA Aspekty profilaktyczne w programie edukacyjnym „Moje konsumenckie ABC".....................................................................247 JOLANTA BORYSZEWSKA Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia.............................256 Część trzecia Profilaktyka adresowana do grup ryzyka ANNA MARZEC-TARASIŃSKA Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy.........................................................273 SUSANNE LORENZ Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion............................................................................................291 CHRISTOPHE BOULE Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akqi Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność..............317 MAGDALENA DRAGAN, BEATA OLEKSY Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie „Tak czy Nie" ............................................................................................329 WIOLETTA JUNIK Destrukcyjne wzory przystosowania społecznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym.....................................................338 AMELIA KRAWCZYK-BOCIAN Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików........356 MAŁGORZATA ZABŁOCKA Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych..................................................369 BEATA PITUŁA Wpływ bajek terapeutycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci siedmioletnie ...................................................... 385 KATARZYNA SAWICKA Ekologiczny kontekst socjoterapii...........................................................397 BOGNA FRĄSZCZAK Psychologiczne problemy osób pomagających dzieciom i młodzieży.................................................................................................410 O autorach..................................................................................................421 SOCJOTERAPIA PROILAKTYKA PATOLOGIE Dzieci Uczniów...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej (red.) Deptuła Maria

  • []

    Kategoria: PEDAGOGIKAWysyłka: do 3 dni

    Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej. Spis treści: Część pierwsza, Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyceSukces i porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych.... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym - Maria Deptuła' »

    Data wydania: 2004Format: B5, Stron: 226Okładka: miękkaOpis:Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część druga zawiera zagadnienia z zakresu profilaktyki w szkołach i środowisku lokalnym. Autorzy analizują rolę psychoedukacji w przygotowywaniu pedagogów do podejmowania działań przeciwdziałających uzależnieniom, rozważają wzorce picia alkoholu panujące wśród młodzieży europejskiej. Czytelnik dowiaduje się też, jak samorządy gminne wykorzystują środki finansowe na zapobieganie uzależnieniom oraz jakie są zasady konstruowania szkolnych programów profilaktycznych. Poza tym książka zawiera informacje dotyczące tego, jaką postawę powinien przyjąć pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci, jakie są objawy, wskazujące na prawdopodobieństwo pedofilii oraz jak uczyć dziecko obrony przed "złym dotykiem". Inny badacz rozważa kwestię wpływu świata wartości na możliwość powrotu do społeczeństwa resocjalizowanych chłopców. Wreszcie czytelnik dowiaduje się, jak terapia twórczością rozwiązuje problem stresu. Całość kończy rozdział opisujący działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej. Spis treści: Część pierwsza, Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyceSukces i porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum Diagnostyka profilaktyczna w szkole i środowisku lokalnym Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka Część druga, Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznychPsychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych Zagrożenia uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne Pedagog szkolny wobec programu wykorzystywania seksualnego dzieci Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie Terapia twórczością jako profilaktyka stresu Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki SpołecznejPOMOC SPOLECZNA DZIECIOM Pedofilia Alkohol Stres...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym - Maria Deptuła

  • []

    Kategoria: PEDAGOGIKAWysyłka: do 3 dni

    akademickich, jednego instytutu naukowego oraz pedagoga-praktyka. Składają się na nią trzy wyraźnie wyodrębnione części poświęcone diagnostyce pedagogicznej, profilaktyce i socjoterapii.W... Pełen opis produktu 'Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej Autor: Maria Deptuła (red.)' »

    Autor: Maria Deptuła (red.)Liczba stron: 402, Format B-5Rok wydania: 2005 WstępPraca, którą oddajemy do rąk Czytelnika powstała w wyniku zbiorowego wysiłku przedstawicieli dziewięciu ośrodków akademickich, jednego instytutu naukowego oraz pedagoga-praktyka. Składają się na nią trzy wyraźnie wyodrębnione części poświęcone diagnostyce pedagogicznej, profilaktyce i socjoterapii.W części pierwszej poruszono problemy diagnozy pedagogicznej. Rozpoczyna ją artykuł zawierający krótką prezentację sposobu rozumienia diagnozy pedagogicznej przez czołowych polskich pedagogów społecznych: Helenę Radlińską, Ryszarda Wroczyńskiego, Aleksandra Kamińskiego, Stanisława Kawulę i Ewę Marynowicz-Hetkę. Następny artykuł zawiera propozycję poznawania ucznia i nauczyciela dzięki metodzie wizualizacji. W kolejnym artykule rozważany jest problem pedagogicznego wspierania rodziny i diagnozowania środowiska rodzinnego. Przeglądowi narzędzi służących poznawaniu różnorodnych aspektów funkcjonowania rodziny towarzyszy prezentacja dwóch narzędzi: kwestionariusza do badania więzi i kontroli między rodzeństwem oraz kwestionariusza do badania poczucia wsparcia społecznego w rodzinie. Interesujące narzędzie służące do badania postawy młodzieży wobec eksperymentowania z narkotykami prezentowane jest w kolejnym artykule. W przedostatnim artykule tej części przedstawiono koncepcję diagnozowania sytuacji społecznej dzieci nieśmiałych w grupie rówieśniczej. W ostatnim omówiono wybrane aspekty badań nad rodziną z problemem alkoholowym.Część druga poświęcona jest profilaktyce i otwiera ją tekst traktujący o teoretycznych podstawach profilaktyki zachowań problemowych młodzieży. Zawiera on szczegółową charakterystykę czynników warunkujących zachowania problemowe młodzieży oraz sugestie dotyczące rozwoju działań profilaktycznych. W kolejnym artykule podjęto problem roli rodziców w tworzeniu dzieciom warunków niezbędnych dla pokonywania kryzysów rozwojowych i osiągania tożsamości przez młodzież. Przegląd celów i sposobów interwencji profilaktycznej powiązanej z dwiema indywidualnymi ścieżkami ryzyka zawiera następny artykuł. Uszczegółowienie podjętej w tych artykułach problematyki znajdzie Czytelnik w kolejnych artykułach, gdzie zamieszczono zarówno opisy programów wychowawczych i profilaktycznych, jak i refleksje natury ogólnej o przyczynach niekorzystnych zjawisk i możliwościach ich ograniczania.Część poświęconą profilaktyce zamykają rozważania dotyczące problemu występowania subkultur młodzieżowych.Część trzecia dotyczy metody socjoterapii i rozpoczyna ją artykuł, w którym analizowane są mechanizmy zmian w procesie socjoterapii. Kolejny tekst zawiera sprawozdanie z badań nad skutecznością socjoterapii w zmniejszaniu poziomu lęku i zmianie stylów funkcjonowania w grupie. W artykule następnym przedstawiono losy wychowanków jednej ze świetlic socjoterapeutycznych. Ostatni artykuł zawiera prezentację wyników badań dotyczących pracowników świetlic socjoterapeutycznych.Rozmiary poszczególnych części tej pracy wskazują wyraźnie na występujące w nauce dysproporcje w zakresie zainteresowania prezentowanymi tu trzema obszarami działalności pedagogów. Efektem dużego zainteresowania pedagogów i psychologów profilaktyką jest wielość rozważań teoretycznych, analiz zjawisk zagrażających rozwojowi dzieci i młodzieży oraz prób naukowego opisu rozmaitych sposobów przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom.Żałować należy, że równolegle nie rozwija się tak dynamicznie diagnostyka pedagogiczna dotycząca wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży, czego efektem jest ciągle skromna oferta wystandaryzo-wanych narzędzi poznawania zjawisk będących przedmiotem zainteresowania pedagogów. Tym bardziej cieszy możliwość przedstawienia Czytelnikom narzędzia służącego do poznawania postawy młodzieży wobec eksperymentowania z narkotykami, bowiem może ono być stosowane przed podejmowaniem oddziaływań profilaktycznych dla określania celów działań profilaktycznych i po ich zakończeniu dla oceny ich efektów.Udało się także w tym tomie zgromadzić kilka analiz poświęconych socjoterapii - metodzie powstałej w Polsce w latach osiemdziesiątych, bardzo w ostatnich latach popularnej w profilaktyce drugiego stopnia adresowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka. Metoda ta doczekała się dotąd niewielu analiz teoretycznych i badań empirycznych. Podjęte więc w tej części próby wydają się szczególnie cenne.Dziękujemy Recenzentom Pani Prof. dr hab. Barbarze Woynarowskiej oraz Pani Prof. dr hab. Barbarze Kromolickiej za cenne uwagi, które przyczyniły się do nadania ostatecznego kształtu tej pracy.Oddajemy do rąk Czytelnika tę pracę z nadzieją, że zarówno studenci pedagogiki, jak i praktykujący pedagodzy znajdą w niej pomoc w działaniu i inspirację do własnych poszukiwań.Maria DeptułaWstęp ..........................'.............................................................................. 9Część pierwszaDiagnostyka........................................................................ 13Mariusz CichoszDiagnoza w pedagogice społecznej. Rozwój koncepcji na przykładziepoglądów wybranych autorów ............................................................... 15Janina JeziorskaPoznawanie ucznia i nauczyciela - inaczej. Propozycjawizualizacji ............................................................................................... 27Grażyna GajewskaPedagogiczne wspomaganie rodziny elementem wychowawczegoi profilaktycznego programu szkoły. Diagnoza środowiskarodzinnego................................................................................................ 46Piotr KwiatkowskiPropozycja nowego narzędzia do badania postawy młodzieży wobeceksperymentowania z narkotykami ........................................................ 64Małgorzata ZabłockaDiagnozowanie sytuacji społecznej dzieci nieśmiałychw grupie rówieśniczej .............................................................................. 75Wioletta JunikWybrane aspekty badań nad rodziną z problemem alkoholowym ...... 89Część drugaProfilaktyka.......................................................................... 109Krzysztof OstaszewskiPodstawy teoretyczne profilaktyki zachowań problemowychmłodzieży ................................................................................................. 111Jolanta JarczyńskaKryzysy psychospołeczne, oddziaływania rodzicielskiea osiąganie tożsamości w świetle teorii rozwoju psychospołecznegoE. Eriksona ................................................................................................ 138Maria DeptułaIndywidualne ścieżki ryzyka i związana z nimi interwencjaprofilaktyczna ........................................................................................... 158Elżbieta WiewióraPotrzeby fizjologiczne dziecka przedszkolnego w standardachjakości pracy przedszkola ........................................................................ 185Agnieszka Pisarska, Krzysztof Bobrowski, Anna Borucka, Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Krzysztof Ostaszewski Program Domowych Detektywów i program Fantastyczne Możliwości. Dwuletni program profilaktyki alkoholowejdla szkół podstawowych ......................................................................... 194Blanka PoćwiardowskaProgram profilaktyczny „Puzzle" dla uczniów gimnazjum .................... 204Beata PitułaProgram edukacyjny „Klucz" - propozycja pracy w gimnazjum........... 214Anna Borucka, Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Agnieszka Pisarska Interwencja profilaktyczna wobec uczniów sięgających po substancjepsychoaktywne. Etapy opracowywania programu ................................ 238Mirosława ŻmudzkaPrzegląd badań nad motywacją do uczenia się. Wnioski dla praktykiedukacyjnej ............................................................................................... 253Lidia HendlerWybrane metody profilaktyki HIV/AIDS ................................................ 270Anna Marzec-TarasińskaRealizacja podstawowych funkcji szkoły warunkiem skutecznejprofilaktyki ............................................................................................... 284Grażyna MiłkowskaNiedostosowanie społeczne dzieci i młodzieżya profilaktyka szkolna .............................................................................. 302Aleksandra CichoszPsychologiczne przygotowanie do małżeństwa szansą niezaburzonego funkcjonowania małżeństwa i rodziny - na przykładzie tak zwanej Metody Lubelskiej .................................................................................... 318Mariusz KwasKontestacja czy przestępczość? Rozważania o subkulturachmłodzieżowych w kontekście wybranych teorii dewiacji ..................... 331Część trzeciaSocjoterapia.................................................................... 345Maria John-BorysSocjoterapia - jak zachodzi zmiana zachowania? .................................. 347Magdalena Dragan, Beata OleksySocjoterapia a zmiana poziomu lęku i stylów funkcjonowaniaw grupie ................................................................................................... 359Bogna FrąszczakLosy wychowanków Świetlicy Terapeutycznej w Nakle nad Noteciądziałającej w latach 1994-2001 ................................................................ 371Sabina NikodemskaPracownicy świetlic socjoterapeutycznych. Ich portret psychologiczny,postawy wobec pracy i dzieci z rodzin alkoholowych ......................... 381Informacje o autorach .............................................................................. 393PATOLOGIE SPOŁECZNE PRACA SOCJALNA Narkotyki Alkohol Przestepczość Nieletnich Mlodziezy Resocjalizacja...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej Autor: Maria Deptuła (red.)

  • [Impuls]

    Kategoria: Książki/Nauka/PedagogikaWysyłka: do 3 dni
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [Impuls]

    Kategoria: Lideria.pl &qt; Książki &qt; Podręczniki &qt; Dla nauczycieli &qt; PedagogikaWysyłka: od ręki

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna (Ewa Wysocka)' »

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz - przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej c
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna (Ewa Wysocka)

  • []

    Kategoria: Pedagogika/Pedagogika ogólna

    Diagnostyka pedagogiczna Nowe obszary i rozwiązania metodologiczne Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 268 str., oprawa miękka Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna Nowe obszary i rozwiązania' »

    Diagnostyka pedagogiczna Nowe obszary i rozwiązania metodologiczne Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 268 str., oprawa miękka Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna Nowe obszary i rozwiązania

  • [IMPULS]

    Kategoria: Szkoła>Pedagogika Oświata SzkolnictwoWysyłka: od ręki

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede ws...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna

  • [IMPULS]

    Kategoria: Szkoła>Pedagogika Oświata SzkolnictwoWysyłka: od ręki

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charak... Pełen opis produktu 'Diagnostyka pedagogiczna' »

    Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a ...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Diagnostyka pedagogiczna


Godi.pl

Książki dla dzieci oraz naukowe i kulinarne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 14.05.2005
wydawnictwo naukowe pwn, lexisnexis, umcs, harmonia, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., adam marszałek wydawnictwo, egmont, skrzat, muza
Produkty w ofercie: 50822
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 125
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

Sportowo-Medyczna.pl

Podręczniki akademickie i naukowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 05.01.2007
Produkty w ofercie: 6310
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 1
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Selkar.pl

Literatura popluarnonaukowa oraz książki wielogatunkowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 06.03.2007
pwn wydawnictwo naukowe, egmont, helion, Świat książki, wolters kluwer polska, albatros, c.h. beck, bellona, w.a.b., olesiejuk sp. z o.o.
Produkty w ofercie: 74490
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 72862
Opinie pozytywne: 5
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

InBook.pl

Książki , płyty CD, DVD, multimedia, zegarki, zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 19.04.2008
Produkty w ofercie: 162278
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 162278
Opinie pozytywne: 9
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 6

Gigant.pl

Książki, muzyka oraz filmy.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.06.2008
cd baby, universal music, warner music, naxos classical, imports, sony music entertainment, sony music, warner music poland, emi, sbme special mkts.
Produkty w ofercie: 1280350
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 141586
Opinie pozytywne: 22
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 4

Madbooks.pl

Książki i komiksy oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 15.04.2009
wydawnictwo naukowe pwn, helion, wolters kluwer, olesiejuk, c.h. beck, zielona sowa, prószyński media, egmont, wam, difin
Produkty w ofercie: 83659
Promocje: 48532
Wysyłka do 3 dni: 83659
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

paralala.pl

Książki akademickie, książki hobbystyczne, unikaty antykwaryczne z przełomu wieków XIX/XX .
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.05.2009
Produkty w ofercie: 968
Promocje: 2
Wysyłka do 3 dni: 968
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booksnet.pl

Książki, podręczniki oraz literatura piękna i popularnonaukowa.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 28.03.2010
olesiejuk sp. z o.o., egmont, expressmap, skrzat, zielona sowa, wsip, wilga, prószyński i s-ka, helion, rebis
Produkty w ofercie: 24504
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Lideria.pl

Książki, filmy, muzyka, multimedia oraz zabawki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.04.2010
naukowe pwn, wolters kluwer, firma księgarska jacek olesiejuk, egmont, c.h.beck, wam, bellona, helion, rebis, zielona sowa
Produkty w ofercie: 93816
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 93816
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, bellona, amber, zielona sowa
Produkty w ofercie: 296079
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 296079
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

E-Fun24.pl

Artykuły wielobranżowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.11.2013
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, helion, olesiejuk, egmont, c.h. beck, difin, umcs, bellona, rebis
Produkty w ofercie: 85364
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 81807
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0