[Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego]
Kategoria: PsychiatriaWysyłka: od ręki
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do
obowiązującej klasyfikacji. Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu
tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do
badania nie...
Pełen opis produktu 'Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego' »
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej
klasyfikacji.
Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i
studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt,
dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym
charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową
diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące
przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat
różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie
zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera
obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o
opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów
DSM-5.
Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego
wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i
rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia
roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w
różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych
form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów,
opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia
rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również
zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują
niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na
prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe
dotyczące obrazu klinicznego.
Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne
wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy
kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla
rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała
lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich
specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria,
poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.
Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla
początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z
informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę
pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik
przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze
względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii
rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne.
Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam
- drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada
lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej
książki".
Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General
Hospital/llarard Medical School
Ten podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić
początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz
stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje
wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w
stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym
korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju.
Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy
rzeczywistych wywiadów klinicznych".
Tom zawiera:
Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i
młodzieżą
Wywiad z informatorami - podstawy
Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem
Podstawowe informacje na temat rozwoju
Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą
Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem
Pisemny raport
Rozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieży
Narzędzia diagnostyczne
Zestawienie rozpoznań według DSM-5
Kwestionariusz dla rodziców