[Gallium]
Kategoria: Narciarstwo zjazdowe/Smary narciarskie > Smary na zimno
Oferta Sklepu REMSPORT: Zestaw smarów bazowych, fluorowych, a
właściwie specjalistycznych dodatków do smarów, produkt japońskiej
firmy GALLIUM , jest to model D-Control Set
(numer katalogowy...
Pełen opis produktu 'Zestaw D-Control Set GALLIUM' »
Oferta Sklepu REMSPORT: Zestaw smarów bazowych, fluorowych, a
właściwie specjalistycznych dodatków do smarów, produkt japońskiej
firmy GALLIUM, jest to model D-Control Set (numer
katalogowy SW2174), składający się ze smaru kostce o wadze 50g oraz
smaru w płynie o pojemności 30ml. Smar w kostce zapakowany w
plastikowe, oznaczone i zamykane pudełko.
PAMIĘTAJ -
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
Smary D-Control Anti Dirt to specjalistyczne
dodatki do smarów do stosowania na gorąco (wersja w kostce) jak i
na zimno (wersja w płynie Liquid), zalecane jako podkłady pod smary
Low i High Fluor, przeznaczone na śniegi brudne, mocno
zanieczyszczone oraz sztuczne, stosowane w szerokim zakresie
temperatur śniegu wynoszącym od -2 C do -20 C. Dodtaki D-Control
wyjątkowo odporne na ścieranie. Polecane na długie biegi lub
zjazdy. Świetne efekty dają ze smarami Metallic ION oraz HF Hybrid.
Co je jeszcze wyróżnia od konkurencji, to zawartość dodatku zwanego
GAL-em, a co on nam daje ?
Gal jest rzadkim metalem, który ma 5 znakomitych właściwości.
Po pierwsze, ma bardzo niską temperaturę topnienia, która
wynosi 29,78 C więc nie trzeba stosować wysokich temperatur
żelazka.
Po drugie, jest bardzo małą cząsteczką, więc jego przyczepność
do ślizgu jest duża i nie łatwo go zetrzeć podczas jazdy na nartach
lub snowboardzie.
Po trzecie, ma bardzo dobre właściwości hydrofobowe (nie
reaguje z cząsteczkami wody i dlatego jest bardzo odporny na
działanie wody).
Po czwarte, z uwagi na swoje właściwości zmniejsza ilość
energii elektrostatycznej między śniegiem, a ślizgiem (dlatego
eliminuje gromadzenie i przyczepianie się kurzu).
Po piąte gdy temperatura staje się niższa, to smar staje się
twardszy. Z tego powodu ilość tarcia między śniegiem, a ślizgiem
zmniejsza się (jest odporniejszy na wycieranie).
ZALETY SMAROWANIA ŚLIZGU:
szybsza jazda (poślizg),
większe bezpieczeństwo na stoku (ślizgi nie zacinają się),
ochrona ślizgów przed szybszym utlenianiem się,
ochrona ślizgów przed tarciem spowodowanym jazdą po
śniegu.
Charakterystyka techniczna smaru: