[Universitas]
Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Dla odbiorcy angielskojęzycznego
do nauczania polszczyzny spowodowały fakt, że nowe wydanie
popularnego podręcznika "Cześć, jak się
masz?" ukazuje się w dwu częściach. Część I dla
poziomu...
Pełen opis produktu 'Cześć, jak się masz? I Spotykamy się w Polsce (A1) + CD' »
Wprowadzenie w 2004 roku certyfikacji języka polskiego jako obcego,
upowszechnianie standardów europejskich w nauczaniu języków obcych
oraz konieczność wprowadzenia programu socjokulturowego do
nauczania polszczyzny spowodowały fakt, że nowe wydanie popularnego
podręcznika "Cześć, jak się masz?" ukazuje się w dwu częściach.
Część I dla poziomu Al nosi tytuł "Spotykamy się w Polsce", a jej
kontynuacja dla poziomu A2 jest zatytułowana "Spotkajmy się w
Europie". Podstawę obu części stanowi materiał z podręcznika
"Cześć, jak się masz?", jest on jednak uzupełniony o nowe
informacje i ćwiczenia, wzbogacony kolorowymi zdjęciami i testami,
kończącymi każdą część. To nowe wydanie sprawdzonego podręcznika
zachowuje jego walory dydaktyczne, dodając do nich europejski
kontekst, towarzyszący nauczaniu języka polskiego od czasu wejścia
Polski do Unii Europejskiej.
Podręcznik komunikacyjny dla osób rozpoczynających naukę języka
polskiego. Połączenie trzech typów programów: gramatycznego,
komunikacyjnego i kulturowego sprawia, że uczący się jednocześnie
poznaje struktury gramatyczne i nowe słowa, dowiaduje się, jak ich
używać w sytuacjach dnia codziennego oraz zapoznaje się z
elementami kultury polskiej. Integracja poznawania kultury z nauką
jezyka polskiego to istotna nowość tego dwuczęściowego wydania.
W CZĘŚCI KULTURALNEJ MOŻNA PRZECZYTAĆ M.IN. O:
- największych polskich miastach i regionach
- znanych współczesnych artystach, pisarzach i politykach
- emigracji polskiej na świecie
- polskiej tradycji, świętach i obyczajach
PODRĘCZNIK UZUPEŁNIAJĄ:
- lekcja zerowa prezentująca zasady polskiej wymowy i pisowni
- test biegłości językowej dla poziomu A1
- nagrania dialogów i ćwiczeń komunikacyjnych na CD
- słowniczek polsko-angielski
- poradnik metodyczny:Jak używać podręcznika CZEŚĆ, JAK SIĘ
MASZ?"
W KAŻDEJ Z 13 LEKCJI ZNAJDUJĄ SIĘ:
- teksty omawiające- dialogi- tablice leksykalne, grupujące
tematycznie słownictwo- komentarz gramatyczny i komunikacyjny w
języku angielskim- ćwiczenia gramatyczne i komunikacyjne- kolorowe
ilustracje
CONTENTS IntroductionLekcja
0Introduction to Polish pronunciation and spelling
Lekcja 11.1. Agnieszka, Robert i
Michel
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - CZŁOWIEK1.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical
commentary 1.2.1. Inflected and
uninflected parts of speech
1.2.2. Number and gender 1.2.3.
Case 1.2.4. Nominative singular
of nouns and adjectives 1.2.5.
Verb: the infinitive and personal forms,
tenses 1.2.6. Conjugation of
the verbs być, mieć in the present
tense.
The -m, -sz conjugation, part 11.3. Jak to powiedzieć?
Communicative commentary 1.3.1.
Questions identifying people and things1.4. Powiedz to poprawnie!
Exercises in grammar1.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative
activities
Lekcja 22.1. Cześć, jak się
masz?
Vocabulary Czy umiesz już
liczyć? 1 - 202.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical
commentary 2.2.1. Definiteness
of nouns 2.2.2. Personal
pronouns2.3. Jak to powiedzieć? Communicative
commentary 2.3.1. Greetings and
farewells 2.3.2. Types of
language contact 2.3.3. Change
of style to informal 2.3.4.
Asking for people's age 2.3.5.
Using the expression przepraszam2.4. Powiedz to poprawnie!
Exercises in grammar2.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative
activities
Lekcja 33.1. Jestem w
domu!
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - NARODY, PAŃSTWA I ICH
MIESZKAŃCY Czy umiesz już
liczyć? 20 - 1003.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical
commentary 3.2.1. Conjugation
of the verb chcieć in the present
tense.
The -ę,
-esz conjugation 3.2.2.
Conjugation of the verb mówić in the present
tense.
The -ę,
-isz conjugation, part 1
3.2.3. Conjugation of the verb rozumieć in the present
tense.
The -m,
-sz conjugation, part 2
3.2.4. Double negation in Polish3.3. Jak to powiedzieć?
Communicative commentary 3.3.1.
Introducing oneself 3.3.2.
Introducing other people 3.3.3.
Using diminutives of names
3.3.4. National identification and language3.4. Powiedz to
poprawnie! Exercises in grammar3.5. Czy umiesz to powiedzieć?
Communicative activities
Lekcja 44.1. Mam tu
mieszkać.
Vocabulary Warto zapamiętac te
słowa! - RODZINA4.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical
commentary 4.2.0. The mechanism
of case forming 4.2.1.
Accusative singular of nouns
4.2.2. Accusative singular of
modifiers 4.2.3. Accusative of
personal pronouns4.3. Jak to powiedzieć? Communicative
commentary 4.3.1. Asking about
people and things in the accusative4.4. Powiedz to poprawnie!
Exercises in grammar4.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative
activities
Lekcja 55.1. Jaki on jest
naprawdę?
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - CECHY CZŁOWIEKA (adjectives)5.2. Gramatyka jest ważna.
Grammatical commentary 5.2.1.
Conjugation of verbs in the past
tense 5.2.2. Instrumental
singular and plural of nouns
5.2.3. Syntactic functions of the instrumental, part
1 5.2.4. Instrumental singular
and plural of modifiers 5.2.5.
Instrumental of personal pronouns5.3. Jak to powiedzieć?
Communicative commentary 5.3.1.
Asking for features
(characteristics) 5.3.2.
Expressing surprise and disappointment5.4. Powiedz to poprawnie!
Exercises in grammar5.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative
activities
Lekcja 66.1. Jak długo studiowałeś język
polski?
Vocabulary Czy umiesz już
liczyć? 100 - 1 000 0006.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical
commentary 6.2.1. Forming
adverbs from adjectives 6.2.2.
Use of adjectives and adverbs
6.2.3. Asking about adjecitves and
adverbs 6.2.4. The meaning and
use of the verbs znać, wiedzieć, umieć6.3. Jak to
powiedzieć? Communicative
commentary 6.3.0. Asking for
information 6.3.1. Identifying
people and things 6.3.2. Asking
for an object 6.3.3. Asking for
place 6.3.4. Asking for
time 6.3.5. Yes/no
questions 6.3.6. Asking for
cause 6.3.7. Asking for
manner6.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar6.5. Czy
umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 77.1. Mam spotkanie z
Agnieszką.
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - ROZRYWKI: SPORT I TANIEC7.2. Gramatyka jest ważna.
Grammatical commentary 7.2.1.
Genitive singular of nouns
7.2.2. Syntactic functions of the genitive, part
1 7.2.3. Genitive singular of
modifiers 7.2.4. Genitive of
personal pronouns 7.2.5. Verbs
of motion, part 17.3. Jak to powiedzieć? Cultural
commentary 7.3.1. The largest
Polish cities7.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar7.5.
Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural
activitiesLekcja 88.1. Wiesz, mam pomysł.
Pójdziemy na koncert.
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - ROZRYWKI: TEATR, KINO, MUZYKA, PRASA
I LITERATURA8.2. Gramatyka
jest ważna. Grammatical
commentary 8.2.1. The present
tense of the verb musieć. The -ę, -isz
conjugation part 2 8.2.2. Use
of the form proszę in
Polish 8.2.3. Nominative and
accusative plural of masculine non-personal,
feminine
and neuter nouns8.3. Jak to powiedzieć? Communicative
commentary 8.3.1. Suggestions
and proposals 8.3.2. Responding
to suggestions 8.3.3.
Expressing certainty and uncertainty8.4. Powiedz to poprawnie!
Exercises in grammar8.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative
activities
Lekcja 99.1. Zapraszam cię na
obiad.
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - ŚNIADANIE, OBIAD, KOLACJA9.2. Gramatyka jest ważna.
Grammatical commentary 9.2.1.
Possessive pronouns 9.2.2.
Pronouns swój, swoja,
swoje 9.2.3. Syntactic
functions of the genitive, part 29.3. Jak to powiedzieć?
Communicative commentary 9.3.1.
Inviting to take part in events
9.3.2. Asking to eat and drink
9.3.3. Toasts9.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar9.5.
Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 1010.1. Kolega z
pracy
Vocabulary Warto
zapamietać te słowa! - ZAWODY10.2. Gramatyka jest ważna.
Grammatical commentary 10.2.1.
Future tense of the verb
być 10.2.2.
Verbs of motion, part 2
10.2.3. Syntactic functions of the instrumental, part 210.3. Jak to
powiedzieć? Communicative commentary
10.3.1. Expressing time: days of the
week 10.3.2. Expressing
time: parts of the day10.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in
grammar10.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities
Lekcja 1111.1. Czy te jabła są
słodkie?
Vocabulary Warto zapamiętać te
słowa! - WARZYWA I OWOCE11.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical
commentary 11.2.1. Future
tense of the imperfective verbs
11.2.2. Indefinite pronouns ktoś,
coś 11.2.3. Expressions
such as coś zimnego11.3. Jak to powiedzieć? Communicative
and cultural commentary
11.3.1. Shopping 11.3.1.1.
Asking for merchandise
11.3.1.2. Asking for permission to try something
on 11.3.1.3. Asking for the
price 11.3.1.4. Remarks on the
price 11.3.1.5. Deciding and
asking for the price 11.3.1.6.
Asking for the cash-desk
11.3.1.7. Asking for the change
11.3.2. Regions of Poland11.4. Powiedz to poprawnie!
Exercises in grammar11.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative
activities
Lekcja 1212.1. Chcę znaleźć swoją polską
rodzinę.
Vocabulary Warto
zapamiętać te słowa! - ŻYCIE CZŁOWIEKA (verbs)12.2. Gramatyka jest
ważna. Grammatical
commentary 12.2.0. Aspect
of verbs 12.2.1.
Significance of aspect
12.2.2. Aspect versus
tenses 12.2.3. Forming
perfective verbs12.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural
commentary 12.3.1.
Expressing time: the use of the adverbs często,
rzadko 12.3.2.
Expressing time: the use of the expressions codziennie, raz
dziennie 12.3.3. The
use of imperfective verbs after the verbs zaczynać,
kończyć,
przestać 12.3.4.
Poles and the Polish Diaspora in the world12.4. Powiedz to
poprawnie! Exercises in grammar12.5. Czy umiesz to powiedzieć?
Communicative activities
Lekcja 1313.1. Dla mnie jest
czarujący!
Vocabulary Warto
zapmiętać te słowa! - MIESIĄCE13.2. Gramatyka jest ważna.
Grammatical commentary
13.2.1. Locative singular and
plural 13.2.3. Syntactic
functions of the locative
13.2.3. The locative singular and plural of
modifiers 13.2.4. The
locative of personal pronouns13.3. Jak to powiedzieć? Communicative
commentary 13.3.1.
Expressing time: months and
seasons 13.3.2. Polish
holidays13.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar13.5. Czy
umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activities
LANGUAGE PROFICIENCY TESTfor Level
A1I: Listening ComprehensionII: Reading ComprehensionIII:
WritingIV: SpeakingA communicative book for beginner students of
Polish. The combination of three types of teaching programme:
grammatical, communicative, and cultural allows the students to
learn new grammatical structures, new vocabulary, their use in
everyday situations, as well as elements of the Polish culture all
at the same time. The key innovation of this two-part publication
is the integrated approach to cultural and linguistic aspects of
Polish. Both parts are based on the material from "Cześć, jak się
masz?" supplemented by: – information about the Polish culture and
traditions,
– new exercises and end-of-unit tests,
– colour images.Polnischlehrwerk für Anfänger. Ein kommunikatives
Lehrwerk für Polnisch als Fremdsprache. Es verbindet drei
Programmbereiche: den grammatischen, den kommunikativen und den
kulturellen. Die Lernenden lernen grammatische Strukturen kennen
und erweitern gleichzeitig ihren Wortschatz. Sie erfahren, wie
diese in alltäglichen Situationen anzuwenden sind und entdecken die
polnische Kultur. Die Integration des Entdeckens von Kultur und
Sprache in einem Lehrwerk ist ein wesentliches Novum dieser
zweiteiligen Ausgabe. Die Grundlage der beiden Teile bildet der
Stoff aus dem Lehrwerk "Cześć, jak się masz?", ergänzt mit:
– Informationen über polnische Kultur, Sitten und Bräuche,
– neuen Übungen sowie Tests, die jeden Teil abschließen,
– bunten Zeichnungen und Abbildungen.Учебник разговорной речи для
начинающих их изучение польского языка. Совмещение трех типов
программ – грамматической, разговорной и культурной – дает
обучающимся возможность одновременно познавать грамматические
структуры, усваивать новые слова и учиться их применению в
ежедневной жизни, а также знакомиться с элементами польской
культуры. Обобщенная методика ознакомления с культурой и обучения
польскому языку является существенной новаторской особенностью
этого издания, состоящего из двух частей. За основу обеих частей
принят учебник "Cześć, jak się masz?", расширенный за счет:
– информации о польской культуре и обычаях,
– новых упражнений и тестов, замыкающих каждую из частей,
– цветных иллюстраций и фотографий.