[LEARNING RESOURCES]
Kategoria: Menu > Pomoce dydaktyczne > Pomoce dydaktyczne dla klas 1-3 > Biologia i przyroda
Dla kogo? Model anatomiczny człowieka – model anatomiczny
to propozycja wyposażenia pracowni biologicznej. Możliwość
samodzielnego składania modelu oraz wyjmowania i wkładania
elementów pozwala...
Pełen opis produktu 'Tułów człowieka - model anatomiczny człowieka (Learning Resources)' »
Dla kogo?Model anatomiczny
człowieka– model anatomiczny to propozycja
wyposażenia pracowni biologicznej. Możliwość samodzielnego
składania modelu oraz wyjmowania i wkładania elementów
pozwala na urozmaicenie nauki w domu oraz w szkole. Zadania z
wykorzystaniem modelu można wplatać także w pracę w grupach. Model
tułowia ułatwi też podsumowanie wiadomości z działu anatomii
człowieka przed sprawdzianem.Ponadto model można wykorzystać także
w domowej nauce. Sprzyjają temu wygodne wymiary (11 cm wysokości),
dobrze pasujące do ustawienia na biurku. Model składa się z
31 części, do których dołączona jest ilustrowana instrukcja
montażu.Korzystanie z modelu pozwoli sprawniej rozpoznawać
wygląd i umiejscowienie takich elementów, takich jak m.in.: klatka
piersiowa (mostek i żebra), płuca, serce, tarczyca, wątroba,
żołądek, trzustka i jelita. Na modelu zaznaczony jest także zarys
dużych naczyń podobojczykowych i szyjnych. Całość przydatna
będzie podczas lekcji biologii, na warsztatach edukacyjnych, a
także w czasie indywidualnej nauki.Model anatomiczny
Learning Resources przeznaczony jest dla dzieci powyżej 8
roku
życia. [ikony-produktu-opisy] Dlaczego
warto?
Sposób na zaangażowanie klasy do aktywnego udziału w
zajęciach
Zagadnienia związane z budową anatomiczną, a także ciekawostki
medyczne łatwiej jest przedstawić klasie podczas lekcji z
zastosowaniem pomocy edukacyjnych.Wykorzystując modele, które można
samodzielnie składać, nawet trudniejsze zagadnienia okażą się
bardziej zrozumiałe. Ponadto na lekcji z wykorzystaniem modeli
uczniowie lepiej skupiają uwagę, są bardziej aktywni i
zainteresowani tematyką zajęć.
Kreatywne lekcje biologii
Model tułowia z wyjmowanymi i wkładanymi elementami stwarza wiele
możliwości kreatywnego przeprowadzenia zajęć. Lubiane przez
młodzież zagadki, praca w parach, losowanie zadań do wykonania z
użyciem modelu to tylko niektóre możliwości urozmaicenia
lekcji.Model anatomiczny tułowia Learning Resources pomoże
pokazać klasie, że każda tematyka, jeżeli jest odpowiednio
przedstawiona, może być ciekawa.
Możliwość wyjmowania i wkładania elementów modelu
anatomicznego człowieka
Zaangażowanie uczniów w dokładanie poszczególnych elementów,
wspólnie budując model to realizacja wielu celów edukacyjnych.
Współdziałanie grupy w realizacji wspólnego projektu, jakim jest
złożenie modelu w całość to ważna umiejętność, którą warto ćwiczyć
w czasie zajęć.Ponadto przy składaniu modelu trenowana jest
zdolność wykorzystania wiedzy teoretycznej przekazanej przez
nauczyciela. Będzie to przydatne nie tylko podczas składania
modelu, ale też w innych zadaniach szkolnych.Ważne są także
ćwiczenia korzystania z ilustrowanej instrukcji przy
składaniu modelu. Wszystko to równocześnie przyczyni się utrwalenia
wiedzy. Z kolei możliwość wyjmowania poszczególnych elementów
będzie pomocna w czasie kreatywnej nauki w formie zadań i zagadek,
podczas pracy w parach lub w grupie.
Wersja biurkowa modelu tułowia – praktyczna pomoc do
pracy na lekcji i samodzielnej nauki
Model tułowia o wielkości dobrze pasującej do ławki
szkolnej lub biurka to dobra pomoc do nauki w czasie lekcji lub w
domu. Przydatna podstawka ułatwi pokazywanie na modelu
określonych części, a także wyjmowanie elementów. Ustawienie modelu
na biurku to też wygodniejsza forma nauki przed sprawdzianem.Z
kolei ustawienie modeli w wersji biurkowej na ławkach szkolnych
ułatwi wykonywanie zadań w czasie lekcji biologii. Wszystkie części
na ławce w zasięgu ręki i ilustrowana instrukcja na blacie stołu to
możliwość stworzenia wygodnego stanowiska sprzyjającego utrwalaniu
wiedzy.Pomysły na przeprowadzenie lekcji
Praca na lekcji: Dokładanie kolejnego elementu modelu
tułowia – ułatwienie zapamiętywania wiedzy anatomicznej, ćwiczenia
logicznego myślenia
W pracę na lekcji można w ciekawy sposób zaangażować całą klasę!
Jest to możliwe w czasie budowania modelu anatomicznego tułowia
człowieka. Warto wykorzystać do tego wiedzę przekazaną przez
nauczyciela na lekcji oraz instrukcję dołączoną do zestawu.Aby
przygotować stanowisko do takich zajęć, wystarczy tylko rozłożyć
wszystkie 31 części zestawu na stole. Następnie kolejno każdy z
uczniów będzie podchodzić do stołu, dokładając do całości kolejny
element. W ten sposób można złożyć model w całość, ucząc się
korzystania z instrukcji i utrwalając wiedzę.
Zagadki medyczne: choroby narządów w obrębie tułowia –
utrwalanie wiadomości z zakresu anatomii, poszerzanie wiedzy,
edukacja zdrowotna i profilaktyczna
Wskazywanie lub wyjmowanie elementów ze złożonego modelu
tułowia może posłużyć do zajęć w formie zagadek.Każdy z
uczniów podchodzi do modelu, a nauczyciel w tym czasie odczytuje
zagadkę. Zadania można wcześniej wydrukować, nadając każdemu z nich
cyfrę. Uczniowie będą wybierać zagadkę, podając jej numer lub
losując kartkę z pytaniem. Można też na bieżąco podawać uczniom
kolejne zadania.Warto tak ułożyć pytania, aby każde z nich
zawierało ciekawostkę medyczną dotyczącą danego narządu lub np.
objawy choroby określonego organu. Na ich podstawie uczeń będzie
miał za zadanie odgadnąć, o którym narządzie jest mowa, odnaleźć go
na modelu i wskazać lub wyjąć.W ten sposób cała klasa będzie
utrwalać zdobyte wiadomości, równocześnie trenując rozwiązywanie
problemów, korzystanie ze zdobytej wiedzy i logiczne
myślenie. Co zawiera model anatomiczny
człowieka?
Model tułowia człowieka składający się z 31 części, które
stanowią m.in.:
klatka piersiowa
przekrój czaszki
serce
płuca
wątroba
żołądek
trzustka
jelita
nerki
kręgosłup
Podstawkę
Ilustrowany przewodnik z instrukcją montażu
Główne informacjeWysokość: 11,4
cmWiek: 8+Przewodnik aktywności w języku
polskim (kliknij tutaj)Dzięki niemu dowiesz się
jak poprawnie ułożyć elementy zestawu, a także zapoznasz się z
funkcjonowaniem organów człowieka.