[CERAMIZER]
Kategoria: DODATKI DO OLEI, PALIW, CHŁODNIC > DODATKI DO OLEIWysyłka: do 3 dni
Ceramizer CSC do czterosuwowych silników spalinowych (benzynowych,
diesla, LPG) Regeneracja przy użyciu Ceramizera® polega na
przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii
współpracujących powierzchni...
Pełen opis produktu 'CERAMIZER CSC REGENERATOR DO SILNIKÓW SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH' »
Ceramizer CSC do czterosuwowych silników spalinowych
(benzynowych, diesla, LPG) Regeneracja przy użyciu
Ceramizera® polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i
właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w
których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy
ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie
ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju (w
silniku, skrzyni biegów, układzie wspomagania kierownicy) lub do
paliwa (w przypadku uszlachetniacza paliw). Procesy termodynamiczne
zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie
warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie
w miejscach zużytych (wytartych).
Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się
współczynnika tarcia co prowadzi do samoczynnej optymalizacji
szczelin trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych,
zatrzymuje się odbudowując powierzchnie w sposób prawie idealny.
Oznacza to, że w miejscach bardziej zużytych (wytartych) i tam
gdzie były rysy, odbuduje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej
wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy pożądanej geometrii
trących się detali. W celu zwiększenia tarcia przez pierwsze 200 km
jazdy z preparatem nie należy przekraczać 2700 obr/min. Proces
budowy warstwy ceramicznej trwa 1,5 tys. km lub 25 motogodzin.
Cząsteczki Ceramizera® charakteryzują się wysokim
stopniem połączenia z metalem, przenoszą cząsteczki metalu
(selektywne przenoszenie) w zużyte miejsca, gdzie występuje
podwyższona temperatura spowodowana tarciem i tam dyfundują. W tych
miejscach połączone cząsteczki metalu i Ceramizera® (dyfundując),
odbudowują powierzchnie tworząc warstwę ceramiczno-metalową. W
rezultacie dyfuzji Ceramizera® z metalową powierzchnią, polepsza
się struktura siatki krystalicznej metalu, tym samym utwardza i
wypełnia się warstwa wierzchnia (powstaje trwała nierozerwalna
ceramiczno-metalowa warstwa ochronna). Proces powstawania warstwy
nazywany jest ceramizacją. Warstwa ta wypełnia, pokrywa i wyrównuje
mikrodefekty i deformacje powierzchni poddawanych tarciu.
Korzyści:
Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %.
Zmniejsza zużycie oleju silnikowego.
Podwyższa i wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach.
Zmniejsza tzw. "dymienie" silnika.
Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch (szczególnie
zimą).
Wycisza pracę silnika, zmniejsza wibrację.
Zwiększa sprawność silnika i dynamikę pojazdu.
Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez
demontażu obrabianego zespołu. Efektywna trwałość odbudowanej
powierzchni na około 70 000 km przebiegu.
Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio
krotnie.
Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając
wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym
remontem.
Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej
niż przy styku "stal-stal".
Wydłuża o min. 50% przebiegi między wymianami oleju
silnikowego.
W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa
ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km
(dowodem na to jest test jazdy bez oleju).
Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami
chemicznymi (ważne w przypadku gdy stosowany olej silnikowy, paliwo
może mieć niską jakość).
Zmniejsza emisje toksycznych składników spalin.
Zmniejsza niebezpieczeństwo blokady pierścieni tłokowych.
Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się
powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa
(400 - 450 kG/mm 2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi
przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250
kg/mm 2 ).
Chroni środowisko naturalne.
Ceramizery® nie zawierają teflonu, ołowiu,
molibdenu, nie zapychają filtrów oleju ani kanałów
olejowych. Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe
pozostają skuteczne i trwałe na około 70 000 km przebiegu lub 6000
mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer®.
Zastosowanie: Czterosuwowe silniki
spalinowe benzynowe, diesla, LPG Preparat można stosować w
silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po
wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizera.
Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera, uzyskuje się
przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25
motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie
wymiany.
Ceramizer można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do
wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z:
pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail,
pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych
gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą
lambda.
Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów
obróbki.
Zawyżona (np. 2 x większa) doza ceramizera nie powoduje żadnych
skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy
zwiększyć o 50% dawkę ceramizera.
Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych
warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki ceramizera, w
stosunku do ilości określonej w tabeli.
ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników),
potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa
tabela: Ilość oleju w silniku w litrach 2-8 l
9-16 l 17-24 l 25-33 l Przy przebiegu:
5-50 tys. km 0,5 doz. 1 doz. 2 doz. 3
doz. Przy przebiegu: 50-300 tys. km 1 doz.
2 doz. 3 doz. 4 doz. Przy
przebiegu: powyżej 300 tys. km 2 doz. 3 doz. 4
doz. 5 doz. Preparat można stosować w silnikach
spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po
wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizera.
GRATISY wybieramy losowo: SMYCZE, DŁUGOPISY,
ZAWIESZKI, BRELOKI. Opakowanie: 1 szt do
silnika