[onepress]
Kategoria: Biznes, EkonomiaWysyłka: od ręki
. To istota nowego, lecz sprawdzonego modelu prowadzenia
biznesu -- zarządzania relacjami jako aktywami.
"Biznes to sport kontaktowy" przedstawia 12 zasad
zarządzania, na wszystkich...
Pełen opis produktu 'Biznes to sport kontaktowy' »
Twoja firma jest warta tyle, ile posiadane przez jej pracowników
umiejętności tworzenia, rozwijania i wykorzystywania relacji ze
wszystkimi grupami interesu, wewnątrz i na zewnątrz organizacji. To
istota nowego, lecz sprawdzonego modelu prowadzenia biznesu --
zarządzania relacjami jako aktywami.
"Biznes to sport kontaktowy" przedstawia 12 zasad zarządzania,
na wszystkich szczeblach organizacji, każdą relacją biznesową jako
aktywem. Przez relacje biznesowe rozumiemy kontakty z klientami,
akcjonariuszami, dostawcami, pracownikami czy liderami lokalnych
społeczności. Zarządzając relacjami jako aktywami, w maksymalnym
stopniu wykorzystasz w biznesie nie tylko to, co wiesz, ale też to,
kogo znasz. W tym celu musisz rozpoznać wszystkie relacje w Twojej
firmie, dostrzec w nich strategiczne aktywa i odpowiednio nimi
zarządzać.
Z powodzeniem wykorzystasz relacje -- strategiczne aktywa Twojej
firmy -- w celu:
poprawiania wyników sprzedaży, marketingu i dystrybucji,
zdobywania zaufania inwestorów i innych dawców kapitału,
poprawiania relacji z lokalną społecznością i zdobywania
pozytywnego rozgłosu w mediach,
wzmacniania pozycji konkurencyjnej Twojej firmy,
tworzenia sojuszy z ludźmi, którzy mogą Ci pomóc i którym Ty
możesz pomóc,
korzystania z wiedzy, umiejętności i pomysłów znacznie
szerszego kręgu osób niż obecnie.
"Jesteśmy biznesmenami i inwestorami. W 1988 roku
zrezygnowaliśmy z posad konsultantów w firmie Arthur Andersen i
wnosząc opłatę w wysokości 100 dolarów -- cały początkowy wkład
kapitałowy -- zarejestrowaliśmy naszą firmę Systems Consulting
Group. Osiągaliśmy wysokie zyski i nie potrzebowaliśmy od żadnego
banku ani centa. W branży, w której roczna rotacja pracowników
wynosi przeciętnie ok. 20-30%, w naszej firmie wynosiła od 4 do 5%.
Co więcej, nie zatrudnialiśmy żadnych specjalistów ds. sprzedaży.
Nasz marketing opierał się wyłącznie na rekomendacjach naszych
dostawców, partnerów strategicznych i przedstawicieli innych grup
interesu w naszym otoczeniu. Stosując zasady omówione w tej
książce, nawiązaliśmy trwałą współpracę z uznanymi firmami, takimi
jak M&M Mars, Quaker Oats, NYNEX, Bell Atlantic, Federal
Express, Blockbuster Entertainment, GE Capital, Ryder System, W. R.
Grace, Campbell"s Soup, Pillsbury oraz Burger King. Nasz sukces
zawdzięczamy właśnie zarządzaniu relacjami jako aktywami. W naszych
działaniach stawialiśmy na wartości, które cenimy u innych, czyli:
uczciwość, zaufanie, sprawiedliwość i praca zespołowa. W ten sposób
bardzo skutecznie prowadziliśmy interesy. To działa --
przekonaliśmy się o tym. Obecnie o naszym podejściu uczą
amerykańskie szkoły biznesu, które do swoich programów wprowadzają
zarządzanie relacjami jako aktywami. Mamy nadzieję, że stanie się
ono również elementem strategii w Twojej firmie."
Tom Richardson
Augusto Vidaurreta