[Studio Emka]
Kategoria: Droga do bogactwa
"Biznes po prostu" jest znakomitą lekturą zarówno
dla tych, którzy chcą sprawdzić się w biznesie, jak i tych, którzy
już prowadzą małe firmy i szukają pomysłu na ich rozwinięcie....
Pełen opis produktu 'Biznes po prostu (op. miękka)' »
"Biznes po prostu" jest znakomitą lekturą zarówno
dla tych, którzy chcą sprawdzić się w biznesie, jak i tych, którzy
już prowadzą małe firmy i szukają pomysłu na ich rozwinięcie.
Adresowana jest również do przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces
i starają się utrzymać pozycję lidera.
Książka jest wyjątkową pozycją na naszym rynku. Napisana przez
autora, który równie przekonywująco mówi o skromnych początkach
swojej kariery biznesowej, jak i o doświadczeniach kierowania jedną
z największych, prywatnych grup kapitałowych w Polsce. Czytając
odnosi się wrażenie, że nie ma tam refleksji czy porad, które nie
wynikałyby z jego własnych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń.
Leszek Czarnecki w interesujący sposób wprowadza w tajniki
przedsiębiorczości. Czytelnik uczestniczy w praktycznej edukacji
ekonomicznej, popartej wieloma konkretnymi przykładami. Autor nie
daje gotowych recept na rozwiązanie problemów, ani jednoznacznych
odpowiedzi. Za to angażuje, zmusza do myślenia i samodzielnego
wyciągania wniosków. Budzi zainteresowanie ekonomią, szacunek dla
ludzi przedsiębiorczych. Inspiruje.Niewątpliwym atutem książki jest
jej osobisty ton, rzetelność, przykłady czerpane z własnej
biografii. Leszek Czarnecki nie boi się również przyznać do błędów,
które niegdyś popełnił. Duże wrażenie sprawiają historie ludzi
znajomych, nieraz wręcz przyjaciół autora, którzy zrobili
nieprzeciętną karierę jako przedsiębiorcy i menedżerowie. Ich życie
i ścieżka zawodowa mogą stanowić wzór dla niejednego
biznesmena.
Dużym atutem książki jest nieobecność żargonu typowego dla
akademickich i konsultingowych opracowań tego typu. Jednocześnie
autor nie pomija żadnego z istotnych aspektów prowadzenia biznesu.
Odnosi się nieodparte wrażenie, że za 20 lat wielu zamożnych
przedsiębiorców powie, iż źródłem ich pierwszych inspiracji i
późniejszego sukcesu biznesowego była lektura tej właśnie
książki.
Na przestrzeni lat Leszek Czarnecki coraz poważniej i z rosnącym
zaangażowaniem wspierał misję krzewienia ducha przedsiębiorczości
wśród młodych Polaków.
I właśnie podczas spotkań ze studentami w latach 2008-2010 powstał
pomysł na tę książkę. Wykłady, dyskusje panelowe - w których brali
również udział wybitni przedstawiciele polskiego życia
gospodarczego - pokazały, jak duże jest zapotrzebowanie na
podstawową, zdawałoby się, wiedzę z zakresu budowy firmy i
zarządzania nią.
Książka składa się z trzech części. Pierwsza część adresowana jest
do tych wszystkich, którzy chcą otworzyć swoją pierwszą firmę i nie
wiedzą od czego zacząć. Autor skupia się na kwestiach wyłącznie
praktycznych, starając się maksymalnie uprościć teorię. Część druga
zaadresowana jest bardziej do osób, które już posiadają małą firmę
i borykają się codziennie z różnymi problemami zarządzania: od
zwykłych spraw pracowniczych, po kwestie finansowania biznesu i
metody rozładowania narastającego stresu. Jest też mowa o
najczęściej popełnianych błędach biznesowych i o tym jak ich nie
popełniać. Przedstawiona też jest większość dostępnych technik
finansowania rozwoju, pozwalająca na wyrobienie sobie przez
przedsiębiorcę opinii, który sposób będzie najbardziej adekwatny do
jego biznesu. Na końcu drugiej części poruszono również kwestie
rozwoju przez przejęcie i połączenie, ukazując główne, związane z
tym ryzyka. Ostatnia, trzecia część, zawiera dyskusje na temat
tego, jak zarządzać sukcesem.
Końcowa część książki to opis 20 nieprzeciętnych karier
przedsiębiorców i menedżerów w Polsce. Leszek Czarnecki analizuje
źródła ich inspiracji, sukcesów zawodowych, opowiada jak budowali
potęgę swych firm.
"Biznes po prostu" pokazuje również jeszcze jedną
ciekawą rzecz - przedsiębiorców z nieco innej strony, jako
normalnych ludzi, z ich obawami, popełnianymi błędami i ogromnym,
nieustającym stresem. Bo zarządzanie stresem i kryzysami to
istotna, nieodłączna codzienność biznesowego życia.