Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie]

    Kategoria: MECHANIKA

    biegłych sądowych w tej dziedzinie. Spis treści: Przedmowa 1. Wprowadzenie 1.1. Składniki systemu bezpieczeństwa samochodu 1.2. Struktura układów mechatronicznych w samochodach 2.... Pełen opis produktu 'Mechatronika samochodu. Układy bezpieczeństwa czynnego i biernego' »

    Intensywny rozwój systemów mechatronicznych nastąpił pierwotnie w dziedzinie uzbrojenia i sprzętu wojskowego, by szybko znaleźć właściwe i rozległe miejsce w konstrukcji cywilnych pojazdów samochodowych. Współczesny samochód jest złożonym systemem technicznym, którego konstrukcja i produkcja są oparte na najnowszych osiągnięciach wielu różnych dziedzin nauki. Synteza mechaniki i budowy maszyn, elektroniki i elektrotechniki, automatyki i teorii sterowania, informatyki, inżynierii materiałowej, chemii i biologii prowadzi wprost do powstania inteligentnych systemów mechatronicznych. Prezentowana praca, na którą składa się aż jedenaście bogato ilustrowanych rozdziałów, powstała z myślą o studentach wydziałów mechanicznych politechnik, szczególnie kierunków mechanika i budowa maszyn oraz mechatronika o specjalnościach samochodowych. Podręcznik może być także wykorzystywany przez uczniów techników samochodowych oraz pracowników technicznej obsługi motoryzacji, szczególnie przez rzeczoznawców samochodowych i biegłych sądowych w tej dziedzinie. Spis treści: Przedmowa 1. Wprowadzenie 1.1. Składniki systemu bezpieczeństwa samochodu 1.2. Struktura układów mechatronicznych w samochodach 2. Poślizg koła 3. Zabezpieczenie przed poślizgiem 3.1. System przeciwdziałający blokowaniu hamulców (ABS) 3.1.1. Idea działania 3.1.2. Budowa 3.1.2.1. Czujniki prędkości obrotowej 3.1.2.2. Elektroniczna jednostka sterująca (sterownik) 3.1.2.3. Zespół hydrauliczny (modulator) 3.2. Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD, EBV, REF) 3.3. System wspomagania nagłego hamowania (BAS, EBA, AFU) 3.4. Elektrohydrauliczny układ hamulcowy (EHB) 4. Zabezpieczenia przed poślizgiem kół napędowych 4.1. Układ przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych (ASR, ATC, ASC, TRC, TCS, ETC, DSTC) 4.1.1. Idea działania 4.1.2. Budowa 4.1.2.1. Czujniki 4.1.2.2. Sterownik 4.1.2.3. Zespół hydrauliczny (modulator siły hamowania) 4.1.2.4. Układ sterowania silnikiem 4.2. Automatyczna blokada mechanizmów różnicowych (EDS, EDL, ABD, FTS) 4.3. Sterowanie rozdziałem momentu napędowego między osie (sprzęgło Haldex) 4.4. Układy poprawiające jakość hamowania silnikiem (EDC, MSR, HDC) 5. Zapewnienie stateczności toru jazdy 5.1. System stabilizujący tor jazdy (ESP, DSR, DSC, ASMA, FDR, FSR, VSC, VSA, PSM) 5.1.1. Idea działania 5.1.2. Budowa 5.1.2.1. Czujniki 5.1.2.2. Sterownik 5.1.2.3. Zespół hydrauliczny (modulator siły hamowania) 5.1.2.4. Kontrola ciśnienia powietrza w ogumieniu kół 5.2. Układ sygnalizujący przekroczenie linii rozdzielającej pasy ruchu (LDW, AFIL, ALKA) 6. Adaptacja zawieszenie do profilu drogi (ADS, ADC, ABC, ECS) 7. Zapewnienie bezpiecznej prędkości jazdy i odległości między pojazdami 7.1. Układ kontrolujący prędkość jazdy (Tempomat, CCS) 7.2. Układ utrzymujący stałą odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, ICC, AICC, AHS, ADR) 7.2.1. Idea działania 7.2.2. Budowa 7.3. Systemy wymiany informacji między pojazdami (IVDS, V2V) 7.4. Asystent parkowania (PA, PAV) 8. Zapewnienie dobrej widoczności kierowcy 8.1. Automatycznie włączane wycieraczki i spryskiwacze 8.2. Automatyczny korektor ustawienia świateł mijania i drogowych (DLWR, AFL, AFS, ALC, DLA) 9. Kontrola stanu kierowcy 9.1. Systemy zabezpieczające kierowcę przed zaśnięciem za kierownicą 9.2. Systemy kontrolujące trzeźwość kierowcy 10. Unieruchomienie i ochrona pasażerów podczas wypadku (SRS, AIR BAG) 10.1. Idea działania 10.2. Budowa 10.2.1. Układ sterowania 10.2.2. Napinacze pasów bezpieczeństwa 10.2.3. Poduszki gazowe 10.2.4. Wiązki elektryczne 10.2.5. Układ odłączania akumulatora 10.3. Zagrożenia stworzone przez SRS 10.4. Diagnozowanie SRS 11. Diagnozowanie układów bezpieczeństwa czynnego i biernego a OBD Piśmiennictwo Opracowania Źródła ilustracji
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Mechatronika samochodu. Układy bezpieczeństwa czynnego i biernego

  • [Politechnika Warszawska]

    Kategoria: MOTORYZACJA

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest jednym z czynników, które w decydujący sposób kształtują rozwój konstrukcji współczesnych samochodów. Bezpieczeństwo czynne to... Pełen opis produktu 'Bezpieczeństwo czynne samochodu. Zawieszenia oraz układy hamulcowe i kierownicze' »

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest jednym z czynników, które w decydujący sposób kształtują rozwój konstrukcji współczesnych samochodów. Bezpieczeństwo czynne to możliwość zapobieżenia poprzez konstrukcję sytuacjom, które mogłyby doprowadzić do zaistnienia wypadku drogowego. Jest ono rozpatrywane w odniesieniu nie tylko do samego samochodu, ale także oddziaływań zachodzących między trzema elementami układu kierowca-pojazd-otoczenie. Zespołami samochodu wpływającymi na bezpieczeństwo czynne, są koła z oponami, zawieszenia oraz układ hamulcowy i kierowniczy. W podręczniku przedstawiono budowę i zasady działania tych zespołów, sformułowano podstawowe wymagania oraz omówiono czynniki wpływające na prawidłowość pracy każdego z nich. Szczególną uwagę zwrócono na współzależności zachodzące między zespołami i ich wzajemną współpracę, która decyduje o ostatecznym poziomie bezpieczeństwa czynnego.    Podręcznik skierowany jest głównie do studentów kierunków samochodowych wyższych uczelni technicznych, ale jego odbiorcami mogą być także inżynierowie zatrudnieni w przemyśle i usługach, rzeczoznawcy samochodowi, a także miłośnicy motoryzacji. Spis treści Spis ważniejszych oznaczeń WSTĘP    1. BEZPIECZEŃSTWO RUCHU SAMOCHODU    1.1.    Bezpieczeństwo czynne i bierne    1.2.    Układ kierowca-pojazd-otoczenie    1.3.    Identyfikacja przyczyn wypadków    1.4.    Stateczność ruchu samochodu    1.5.    Modelowanie działania kierowcy    1.6.    Możliwości poprawy bezpieczeństwa czynnego    1.7.    Klasyfikacja pojazdów    2.  KOŁA I OPONY    2.1.     Współpraca koła z nawierzchnią    2.1.1.   Promień koła, poślizg    2.1.2.   Siły działające na koło    2.1.3.   Opór toczenia koła    2.1.4.   Przekazywanie sił między kołem a nawierzchnią    2.1.5.   Przyczepność wzdłużna    2.1.6.   Przyczepność poprzeczna oraz zjawisko bocznego znoszenia 2.1.7.   Zależność między przyczepnością wzdłużną a poprzeczną.... 2.2.      Opony    2.2.1.   Konstrukcja opon    2.2.2.   Oznaczenia opon    2.2.3.   Systemy „run-flat"    2.3.      Koła    2.3.1.   Konstrukcja kół 2.3.2.   Oznaczenia obręczy     3. ZAWIESZENIA    3.1.     Wymagania stawiane zawieszeniom    3.2.     Zależności kinematyczne    3.2.1.   Elementy prowadzące    3.2.2.   Schematy kinematyczne zawieszeń    3.2.3.   Środek bocznego przechyłu    3.2.4.   Oś bocznego przechyłu    3.2.5.   Przechyły wzdłużne    3.2.6.   Wpływ ruchów nadwozia na ustawienie kół    3.2.7.   Elastokinematyka    3.3.      Rozwiązania konstrukcyjne zawieszeń    3.3.1.   Zawieszenia zależne    3.3.2.   Zawieszenia niezależne    3.4.      Samochód jako układ drgający    3.4.1.   Model obliczeniowy drgań samochodu    3.4.2.   Oddziaływanie nierówności drogi na pojazd    3.4.3.   Ocena oddziaływania drgań    3.4.4.   Dobór podstawowych parametrów zawieszenia    3.5.      Zależności dynamiczne    3.5.1.   Sztywność pionowa    3.5.2.   Sztywność kątowa. Stabilizator    3.5.3.   Przeciwdziałanie przechyłom wzdłużnym    3.6.      Elementy sprężyste    3.6.1.   Resory piórowe    3.6.2.   Drążki skrętne    3.6.3.   Sprężyny śrubowe    3.6.4.   Niemetalowe elementy sprężyste    3.6.5.   Elementy pneumatyczne.    3.7.      Amortyzatory    3.7.1.   Charakterystyki tłumienia    3.7.2.   Budowa amortyzatorów    3.8.      Przeguby    3.8.1.   Przeguby sztywne    3.8.2.   Przeguby metalowo-gumowe    3.9.      Zawieszenia aktywne    3.9.1.   Utrzymywanie stałej wysokości zawieszenia    3.9.2.   Sterowanie zawieszeniem aktywnym    4.   STEROWANIE PRĘDKOŚCIĄ JAZDY. UKŁADY HAMULCOWE    4.1.     Dostosowywanie prędkości jazdy do warunków ruchu    4.1.1.   Przebieg hamowania awaryjnego. Skuteczność hamowania    4.1.2.   Jazda w kolumnie    4.2.      Stateczność hamowania    4.3.      Klasyfikacja układów hamulcowych    4.4.      Wymagania stawiane układom hamulcowym    4.4.1.   Wymagania dotyczące skuteczności hamowania    4.4.2.   Wymagania dotyczące stateczności hamowania    4.4.3.   Wymagania dotyczące samochodów z układami przeciwblokującymi.. 4.5.      Ogólna budowa układu hamulcowego    4.6.      Bębnowe mechanizmy hamujące    4.6.1.   Hamulec bębnowy ze szczękami o jednym stopniu swobody    4.6.2.   Hamulec bębnowy ze szczękami o dwóch stopniach swobody    4.6.3.   Układy szczęk w hamulcach bębnowych    4.6.4.   Automatyczna regulacja luzu    4.7.      Tarczowe mechanizmy hamujące    4.7.1.   Moment tarcia hamulca    4.7.2.   Automatyczna regulacja luzu    4.8.      Porównanie efektywności działania hamulców bębnowych i tarczowych.... 4.9.      Hydrauliczny zespół przenoszący (hamulce hydrauliczne)    4.9.1.    Przełożenie dynamiczne    4.9.2.    Przełożenie kinematyczne    4.9.3.    Ogólna ocena hydraulicznego zespołu przenoszącego    4.9.4.    Podciśnieniowe urządzenia wspomagające    4.9.5.    Układy wspomagania nagłego hamowania    4.9.6.    Korektory hamowania    4.10.     Pneumatyczny zespół przenoszący (hamulce pneumatyczne)    4.10.1.  Główny zawór sterujący    4.10.2.  Zawór regulacyjny z funkcją przekaźnikową    4.10.3.  Sterowanie hamulcami przyczepy    4.10.4.  Mechanizmy hamujące    4.10.5.  Elektropneumatyczne sterowanie hamulcami    4.11.     Pneumatyczno-hydrauliczny zespół przenoszący    4.12.     Hamulce długotrwałego działania (zwalniacze)    4.13.     Układy elektronicznej regulacji poślizgu kół    4.13.1.  Układ przećiwblokujący ABS    4.13.2.  Układ elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD    4.13.3.  Układ regulacji poślizgu kół napędowych ASR    4.14.     Materiały stosowane w układach hamulcowych    4.15.     Obciążenia cieplne hamulców    Załącznik 4.1. Obliczenia hydraulicznego układu hamulcowego samochodu osobowego.. Załącznik 4.2. Obliczenia korektora    5.  STEROWANIE KIERUNKIEM JAZDY. UKŁADY KIEROWNICZE    5.1.     Testy oceny kierowalności i stateczności kierunkowej    5.2.     Opis działania kierowcy w procesie sterowania ruchem krzywoliniowym    5.3.     Kinematyka ruchu krzywoliniowego. Zwrotność    5.4.     Dynamika ruchu krzywoliniowego    5.4.1.  Model matematyczny samochodu    5.4.2.  Równania ruchu    5.4.3.  Ustalony stan ruchu po okręgu    5.4.4.  Nieustalony stan ruchu    5.4.5.  Porównanie samochodu pod- i nadsterownego    5.4.6.  Stateczność w ruchu krzywoliniowym    5.4.7.  Przebieg wywracania samochodu na bok    5.5.     Mechanizmy zwrotnicze    5.5.1.  Parametry ustawienia kół kierowanych    5.5.2.  Moment stabilizacyjny    5.5.3.  Stabilizacja ruchu samochodu w przypadku działania niesymetrycznych wzdłużnych    5.5.4.  Konstrukcja mechanizmów zwrotniczych    5.6.     Przekładnie kierownicze    5.6.1.  Przekładnie ślimakowe    5.6.2.  Przekładnie śrubowe    5.6.3.  Przekładnie zębatkowe    5.7.     Moment na kole kierownicy    5.8.     Mechanizmy wspomagające    5.8.1.  Układy konstrukcyjne mechanizmów wspomagających    5.8.2.  Hydrauliczne mechanizmy wspomagające    5.8.3.  Elektryczne mechanizmy wspomagające    5.9.     Wpływ konstrukcji zawieszeń na zachowanie się samochodu w ruchu krzywoliniowym    5.9.1.  Zmiany pochylenia kół    5.9.2.  Zmiany obciążeń pionowych kół. Wpływ stabilizatora    5.9.3.  Zmiany kątów skrętu kół. Elastokinematyka    5.10.   Układ stabilizacji toru jazdy ESP    5.10.1. Zasada działania    5.10.2. Budowa    5.10.3. Układ dodatkowego skrętu kół    Załącznik 5.1. Obliczenia momentu stabilizacyjnego kół kierowanych     6. AUTOMATYZACJA STEROWANIA SAMOCHODEM    6.1.    Układy ostrzegania o groźbie opuszczenia pasa ruchu    6.2.    Układ adaptacyjnej regulacji prędkości ACC    6.3.    Perspektywy rozwoju systemów bezpieczeństwa    Monografia
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Bezpieczeństwo czynne samochodu. Zawieszenia oraz układy hamulcowe i kierownicze

  • [OWPW]

    Kategoria: Motoryzacja

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest jednym z czynników, które w decydujący sposób kształtują rozwój konstrukcji współczesnych samochodów. Bezpieczeństwo czynne to możliwość... Pełen opis produktu 'Bezpieczeństwo czynne samochodu. Zawieszenia oraz układy hamulcowe i kierownicze - Andrzej Reński' »

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest jednym z czynników, które w decydujący sposób kształtują rozwój konstrukcji współczesnych samochodów. Bezpieczeństwo czynne to możliwość zapobieżenia poprzez konstrukcję sytuacjom, które mogłyby doprowadzić do zaistnienia wypadku drogowego. Jest ono rozpatrywane w odniesieniu nie tylko do samego samochodu, ale także oddziaływań zachodzących między trzema elementami układu kierowca-pojazd-otoczenie. Zespołami samochodu wpływającymi na bezpieczeństwo czynne, są koła z oponami, zawieszenia oraz układ hamulcowy i kierowniczy. W podręczniku przedstawiono budowę i zasady działania tych zespołów, sformułowano podstawowe wymagania oraz omówiono czynniki wpływające na prawidłowość pracy każdego z nich. Szczególną uwagę zwrócono na współzależności zachodzące między zespołami i ich wzajemną współpracę, która decyduje o ostatecznym poziomie bezpieczeństwa czynnego.    Podręcznik skierowany jest głównie do studentów kierunków samochodowych wyższych uczelni technicznych, ale jego odbiorcami mogą być także inżynierowie zatrudnieni w przemyśle i usługach, rzeczoznawcy samochodowi, a także miłośnicy motoryzacji.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Bezpieczeństwo czynne samochodu. Zawieszenia oraz układy hamulcowe i kierownicze - Andrzej Reński

  • [Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej]

    Kategoria: KsiążkiWysyłka: od ręki

    Bezpieczeństwo ruchu samochodu jest obecnie jednym z najważniejszych problemów motoryzacji. Wiadomo, że udział w ruchu drogowym związany jest z ryzykiem uczestniczenia w wypadku samochodowym.... Pełen opis produktu 'Bezpieczeństwo czynne samochodu' »

    Bezpieczeństwo ruchu samochodu jest obecnie jednym z najważniejszych problemów motoryzacji. Wiadomo, że udział w ruchu drogowym związany jest z ryzykiem uczestniczenia w wypadku samochodowym. Celem współczesnych prac nad poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zapobieganie powstawaniu wypadków lub zmniejszenie ich skutków.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Bezpieczeństwo czynne samochodu


ksiegarnia.edu.pl

Książki naukowo-techniczne oraz podręczniki akademickie.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 20.11.2006
politechnika warszawska, uniwersytet adama mickiewicza w poznaniu, uniwersytet warmińsko-mazurski w olsztynie, politechnika białostocka, politechnika Śląska, wydawnictwa komunikacji i Łączności, politechnika gdańska, uniwersytet zielonogórski
Produkty w ofercie: 2666
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 11
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Księgarnia-Techniczna.com

Książki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 29.10.2009
helion, onepress, wkŁ, wnt, pwn, owpw, btc, kabe, promise, arkady
Produkty w ofercie: 2888
Promocje: 23
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, bellona, amber, zielona sowa
Produkty w ofercie: 296079
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 296079
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Być może odnajdziesz szukany produkt wśród: