Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
Włączyłeś filtrowanie wyników wyszukiwania. Aby znaleźć więcej produktów wyłącz część lub wszystkie filtry.
  • [Wydawnictwo Lekarskie PZWL]

    Kategoria: Sport>Wychowanie fizyczne>Motoryka, biomechanikaWysyłka: do 3 dni

    . Motoryczność człowieka jako swoisty przedmiot poznania naukowego1.1. Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka1.2. Antropomotoryka jako dyscyplina... Pełen opis produktu 'Antropomotoryka Teoria motoryczności człowieka w zarysie' »

    Warszawa 2010,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 338 str., oprawa miękkaW książce w kompleksowy sposób zostały  przedstawione zagadnienia związane z  motorycznością człowieka. Omówiono w niej  m.in.  mechanizmy leżące u podstaw motorycznego zachowania człowieka, analizę ruchu, motorycznych kompetencji, a także współczesne teorie i modele dotyczące tej dziedziny.Podręcznik przeznaczony jest głównie dla studentów akademii wychowania fizycznego oraz wydziałów wychowania fizycznego innych uczelni, a także dla doktorantów. Może być również użyteczny dla nauczycieli, trenerów i instruktorów.   Spis treści1. Motoryczność człowieka jako swoisty przedmiot poznania naukowego1.1. Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka1.2. Antropomotoryka jako dyscyplina naukowa oraz przedmiot dydaktyki akademickiej1.3. Miejsce antropomotoryki w strukturze nauk o kulturze fizycznej2. Teoretyczna koncepcja motoryczności człowieka2.1. Podstawowe pojęcia i zakres ich interpretacji2.2. Strukturalny model motoryczności człowieka3. Uwarunkowania motoryczności3.1. Znamiona motoryczne - teoretyczne założenia i kryteria podziału3.2. Zdolności motoryczne3.2.1. Istota zdolności motorycznych - pojęcie, definicja3.2.2. Teoretyczno-metodologiczne podstawy wyodrębnienia zdolności motorycznych3.2.3. Klasyfikacja zdolności motorycznych3.3. Umiejętności ruchowe3.3.1. Istota, pojęcie, definicja3.3.2. Podział umiejętności ruchowych3.3.3. Strategie porządkowania umiejętności sportowych3.4. Zdolności motoryczne a umiejętności ruchowe3.5. Koncepcja zdolności motorycznych - wątpliwości i uwagi krytyczne3.6. Nowe koncepcje ujęcia uwarunkowań motorycznych3.6.1. Moduły motoryczne3.6.2. Motoryczne kompetencje i ekspertyzy4. Przejawy motoryczności4.1. Cechy ruchu4.1.1. Koncepcje systematyzacji cech ruchu· Cechy mechaniczne· Cechy morfologiczne4.1.2. Cechy ruchu - problemy i kontrowersje4.2. Sprawność motoryczna5. Ruch jako podstawowa forma czynności człowieka5.1. Podstawowe założenia teorii czynności5.2. Zarys systematyki zachowań ruchowych człowieka5.3. Istota czynności ruchowej5.3.1. Czynność ruchowa jako proces systemowy5.3.2. Czynność ruchowa jako proces optymalizacji sytuacji5.3.3. Czynność ruchowa jako intencjonalna organizacja zachowania5.4. Kryteria czynności ruchowej5.4.1. Cel czynności ruchowej5.4.2. Plan czynności ruchowej5.4.3. Kontrola i ocena czynności ruchowej5.5. Struktura czynności ruchowej5.5.1. Formalna struktura czynności5.5.2. Funkcjonalna struktura czynności· Subsystemy czynności - struktury regulacyjne· Poziomy regulacyjne - struktura hierarchiczna· Fazy czynności - struktura czasowa· Zintegrowane ujęcie struktury funkcjonalnej czynności5.6. Zasady organizacji czynności ruchowej5.7. Problemy i uwagi krytyczne5.8. Czynność motoryczna a cechy ruchu6. Koordynacja motoryczna człowieka6.1. Istota i funkcje koordynacji motorycznej6.2. Znaczenie koordynacji motorycznej człowieka6.3. Teoretyczne problemy koordynacji motorycznej6.4. Neurofizjologiczne mechanizmy koordynacji motorycznej7. Teorie i modele kontroli motorycznej7.1. Podstawy wyodrębnienia i rozwoju teorii kontroli motorycznej7.2. Koncepcje mechanistyczno-cybernetyczne (preskryptywne)7.2.1. Teorie reaferentnej kontroli motorycznej (regulacji)· Modele regulacji ruchu- Zasada reaferencji (v. Holst, Mittelstaedt)- Model funkcjonalny (Anochin)- Model pierścienia ruchowego (Bernstein)- Model 'dwupierścieniowy' regulacji ruchów (Czchaidze)- Model koordynacji ruchu (Schnabel)- Teoria 'poziomów budowy ruchów' (Bernstein)- Model 'zamkniętej pętli' (Adams)- Kompleksowy model regulacji czynności ruchowej7.2.2. Teorie programowej kontroli motorycznej (sterowania)· Koncepcje wewnętrznych reprezentacji ruchowych- Programy motoryczne- Teoria uogólnionych programów motorycznych (Schmidt)- Teoria schematów (Schmidt)- Modyfikacje oraz nowe ujęcia koncepcji programów i schematów- Dwustopniowy model (Roth)- Schemat motoryczny (Munzert)- Hipoteza punktu równowagi - przestrzenna reprezentacja ruchu7.2.3. Ogólne uwagi o koncepcjach mechanistyczno-cybernetycznych7.3. Koncepcje dynamiczno-systemowe (emergentne)7.3.1. Teorie ekologiczne7.3.2. Teorie synergetyczne7.3.3. Modele kontroli motorycznej - ujęcia sformalizowane· Modele koneksyjne- Wewnętrzne modele kontroli- Model prosty- Model odwrotny- Modele kombinowane- Koncepcja wielokrotnych połączeń modeli prostych i odwrotnych- Model budowy ruchów MOSAIC7.3.4. Nowe narzędzia opisu kontroli motorycznej· Koncepcja niekontrolowanej rozmaitości· Kontrola w optymalnym sprzężeniu zwrotnym7.3.5. Ogólne uwagi o koncepcjach dynamiczno-systemowych7.4. Rozbieżności między mechanistyczno-cybernetycznymi a dynamiczno-systemowymi koncepcjami kontroli motorycznej7.5. Próby integracji koncepcji kontroli motorycznej8. Motoryczne uczenie się8.1. Uczenie się - istota, definicje8.2. Pamięć - przechowywanie wyników uczenia się8.2.1. Procesy, rodzaje i systemy pamięci8.2.2. Anatomiczne i neurofizjologiczne podstawy pamięci8.3. Teoretyczne podstawy motorycznego uczenia się8.3.1. Ustalenia terminologiczne8.3.2. Teorie i modele motorycznego uczenia się8.4. Motoryczne uczenie się z punktu widzenia teorii czynności8.5. Strukturyzacja procesu motorycznego uczenia się8.5.1. Trójfazowe modele motorycznego uczenia się· Model Fittsa/Posnera· Model Meinela/Schnabla· Model Bernsteina8.5.2. Dwufazowe modele motorycznego uczenia się· Model Rüssela· Model Müllera8.5.3. Model 'spiralny' (Pöhlmann)8.5.4. Przebieg i kryteria oceny procesu motorycznego uczenia się· Krzywe uczenia się· Kryteria i wskaźniki motorycznego uczenia się8.6. Kompleksowy charakter motorycznego uczenia się8.7. Wnioski dydaktyczne wynikające z teorii motorycznego uczenia się9. Rozwój motoryczny człowieka - problemy teoretyczne i metodologiczne9.1. Rozwój - istota i definicje oraz zakres analizy problemu9.2. Współczesne koncepcje rozwoju człowieka9.3. Podstawowe aspekty określające rozwój człowieka9.3.1. Otwartość rozwoju9.3.2. Wielość stopni swobody rozwoju9.3.3. Wielorakość i różnorodność rozwoju9.3.4. Nieliniowość rozwoju9.3.5. Plastyczność rozwoju9.3.6. Własna dynamika przebiegu rozwoju9.3.7. Zmienność oraz stałość rozwoju9.4. Specyficzne problemy ontogenezy motorycznej9.4.1. Ontogeneza motoryczna jako rozwój kompetencji i jej zasobów9.4.2. Inter- i intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju motorycznego9.4.3. Interkulturowe zróżnicowanie rozwoju motorycznego9.4.4. Aspekty stabilności w rozwoju motorycznym9.4.5. Strategia stymulacji motorycznej w rozwoju ontogenetycznym9.4.6. Rozwój a problem motorycznego uczenia się9.4.7. Tendencje zmian w rozwoju sprawności motorycznej9.4.8. Ogólne refleksje10. Problemy badawcze w antropomotoryce10.1. Poznanie naukowe w antropomotoryce - ustalenia metodologiczne10.2. Aktualne trendy w badaniach antropomotorycznych10.3. Problemy związane z wykorzystaniem metod i narzędzi w badaniach antropomotorycznychPodsumowaniePodstawowe terminy i definicjePiśmiennictwoSkorowidz...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Antropomotoryka Teoria motoryczności człowieka w zarysie

  • [Wydawnictwo Lekarskie PZWL]

    Kategoria: Sport>Wychowanie fizyczne>Motoryka, biomechanikaWysyłka: do 3 dni

    Warszawa 2011,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 152 str., oprawa miękkaKsiążka stanowi pomoc dydaktyczną ułatwiającą przyswojenie wiadomości z zakresu motoryczności człowieka, jej struktury oraz procesu... Pełen opis produktu 'Antropomotoryka Przewodnik do ćwiczeń' »

    Warszawa 2011,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 152 str., oprawa miękkaKsiążka stanowi pomoc dydaktyczną ułatwiającą przyswojenie wiadomości z zakresu motoryczności człowieka, jej struktury oraz procesu motorycznego uczenia się.W przystępny sposób przedstawiono zagadnienia związane z zależnością pomiędzy budową somatyczną i tempem wzrastania, a sprawnością fizyczną w aspekcie uwarunkowań środowiskowych, na tle długookresowych zmian.W przewodniku zamieszczono najczęściej stosowane testy pomiarowe, normy i układy odniesienia ułatwiające ocenę aktualnego potencjału motorycznego dzieci i młodzieży.Publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów akademii wychowania fizycznego oraz kierunków pokrewnych związanych z edukacją fizyczną i zdrowotną dzieci i młodzieży. Pełni rolę notatnika przydatnego w przyszłej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, fizjoterapeuty, instruktora czy trenera....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Antropomotoryka Przewodnik do ćwiczeń

  • [Wydawnictwo Lekarskie PZWL]

    Kategoria: Medycyna > Rehabilitacja i fizjoterapia

    Książka stanowi pomoc dydaktyczną ułatwiającą przyswojenie wiadomości z zakresu motoryczności człowieka, jej struktury oraz procesu motorycznego uczenia się. W przystępny sposób przedstawiono zagadnienia... Pełen opis produktu 'Antropomotoryka Przewodnik do ćwiczeń' »

    Książka stanowi pomoc dydaktyczną ułatwiającą przyswojenie wiadomości z zakresu motoryczności człowieka, jej struktury oraz procesu motorycznego uczenia się. W przystępny sposób przedstawiono zagadnienia związane z zależnością pomiędzy budową somatyczną i tempem wzrastania, a sprawnością fizyczną w aspekcie uwarunkowań środowiskowych, na tle długookresowych zmian. W przewodniku zamieszczono najczęściej stosowane testy pomiarowe, normy i układy odniesienia ułatwiające ocenę aktualnego potencjału motorycznego dzieci i młodzieży. Publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów akademii wychowania fizycznego oraz kierunków pokrewnych związanych z edukacją fizyczną i zdrowotną dzieci i młodzieży. Pełni rolę notatnika przydatnego w przyszłej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, fizjoterapeuty, instruktora czy trenera.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Antropomotoryka Przewodnik do ćwiczeń

  • [Wydawnictwo Lekarskie PZWL]

    Kategoria: Medycyna > Medycyna sportowa

    1.1.  Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka 1.2.  Antropomotoryka jako dyscyplina naukowa oraz przedmiot dydaktyki akademickiej 1.3.  Miejsce... Pełen opis produktu 'Antropomotoryka' »

    W książce w kompleksowy sposób zostały  przedstawione zagadnienia związane z  motorycznością człowieka. Omówiono w niej  m.in.  mechanizmy leżące u podstaw motorycznego zachowania człowieka, analizę ruchu, motorycznych kompetencji, a także współczesne teorie i modele dotyczące tej dziedziny. Podręcznik przeznaczony jest głównie dla studentów akademii wychowania fizycznego oraz wydziałów wychowania fizycznego innych uczelni, a także dla doktorantów. Może być również użyteczny dla nauczycieli, trenerów i instruktorów.      Spis treści : 1. Motoryczność człowieka jako swoisty przedmiot poznania naukowego 1.1.  Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka 1.2.  Antropomotoryka jako dyscyplina naukowa oraz przedmiot dydaktyki akademickiej 1.3.  Miejsce antropomotoryki w strukturze nauk o kulturze fizycznej 2. Teoretyczna koncepcja motoryczności człowieka 2.1.  Podstawowe pojęcia i zakres ich interpretacji 2.2.  Strukturalny model motoryczności człowieka 3. Uwarunkowania motoryczności 3.1.  Znamiona motoryczne - teoretyczne założenia i kryteria podziału 3.2.  Zdolności motoryczne 3.2.1. Istota zdolności motorycznych - pojęcie, definicja 3.2.2. Teoretyczno-metodologiczne podstawy wyodrębnienia zdolności motorycznych 3.2.3. Klasyfikacja zdolności motorycznych 3.3.  Umiejętności ruchowe 3.3.1. Istota, pojęcie, definicja 3.3.2. Podział umiejętności ruchowych 3.3.3. Strategie porządkowania umiejętności sportowych 3.4.  Zdolności motoryczne a umiejętności ruchowe 3.5.  Koncepcja zdolności motorycznych - wątpliwości i uwagi krytyczne 3.6.  Nowe koncepcje ujęcia uwarunkowań motorycznych 3.6.1. Moduły motoryczne 3.6.2. Motoryczne kompetencje i ekspertyzy 4. Przejawy motoryczności 4.1.  Cechy ruchu 4.1.1. Koncepcje systematyzacji cech ruchu ·       Cechy mechaniczne ·       Cechy morfologiczne 4.1.2. Cechy ruchu - problemy i kontrowersje 4.2.  Sprawność motoryczna 5. Ruch jako podstawowa forma czynności człowieka 5.1.  Podstawowe założenia teorii czynności 5.2.  Zarys systematyki zachowań ruchowych człowieka 5.3.  Istota czynności ruchowej 5.3.1. Czynność ruchowa jako proces systemowy 5.3.2. Czynność ruchowa jako proces optymalizacji sytuacji 5.3.3. Czynność ruchowa jako intencjonalna organizacja zachowania 5.4.  Kryteria czynności ruchowej 5.4.1. Cel czynności ruchowej 5.4.2. Plan czynności ruchowej 5.4.3. Kontrola i ocena czynności ruchowej 5.5.  Struktura czynności ruchowej 5.5.1. Formalna struktura czynności 5.5.2. Funkcjonalna struktura czynności ·       Subsystemy czynności - struktury regulacyjne ·       Poziomy regulacyjne - struktura hierarchiczna ·       Fazy czynności - struktura czasowa ·       Zintegrowane ujęcie struktury funkcjonalnej czynności 5.6.  Zasady organizacji czynności ruchowej 5.7.  Problemy i uwagi krytyczne 5.8.  Czynność motoryczna a cechy ruchu 6. Koordynacja motoryczna człowieka 6.1.  Istota i funkcje koordynacji motorycznej 6.2.  Znaczenie koordynacji motorycznej człowieka 6.3.  Teoretyczne problemy koordynacji motorycznej 6.4.  Neurofizjologiczne mechanizmy koordynacji motorycznej 7. Teorie i modele kontroli motorycznej 7.1.  Podstawy wyodrębnienia i rozwoju teorii kontroli motorycznej 7.2.  Koncepcje mechanistyczno-cybernetyczne (preskryptywne) 7.2.1. Teorie reaferentnej kontroli motorycznej (regulacji) ·       Modele regulacji ruchu -          Zasada reaferencji (v. Holst, Mittelstaedt) -          Model funkcjonalny (Anochin) -          Model pierścienia ruchowego (Bernstein) -          Model ‘dwupierścieniowy’ regulacji ruchów (Czchaidze) -          Model koordynacji ruchu (Schnabel) -          Teoria ‘poziomów budowy ruchów’ (Bernstein) -          Model ‘zamkniętej pętli’ (Adams) -          Kompleksowy model regulacji czynności ruchowej 7.2.2. Teorie programowej kontroli motorycznej (sterowania) ·       Koncepcje wewnętrznych reprezentacji ruchowych -         Programy motoryczne -         Teoria uogólnionych programów motorycznych (Schmidt) -         Teoria schematów (Schmidt) -         Modyfikacje oraz nowe ujęcia koncepcji programów i schematów -         Dwustopniowy model (Roth) -         Schemat motoryczny (Munzert) -         Hipoteza punktu równowagi - przestrzenna reprezentacja ruchu 7.2.3. Ogólne uwagi o koncepcjach mechanistyczno-cybernetycznych 7.3.  Koncepcje dynamiczno-systemowe (emergentne) 7.3.1. Teorie ekologiczne 7.3.2. Teorie synergetyczne 7.3.3. Modele kontroli motorycznej - ujęcia sformalizowane ·       Modele koneksyjne -         Wewnętrzne modele kontroli -         Model prosty -         Model odwrotny -         Modele kombinowane -         Koncepcja wielokrotnych połączeń modeli prostych i odwrotnych -         Model budowy ruchów MOSAIC 7.3.4. Nowe narzędzia opisu kontroli motorycznej ·       Koncepcja niekontrolowanej rozmaitości ·       Kontrola w optymalnym sprzężeniu zwrotnym 7.3.5. Ogólne uwagi o koncepcjach dynamiczno-systemowych 7.4.  Rozbieżności między mechanistyczno-cybernetycznymi a dynamiczno-systemowymi koncepcjami kontroli motorycznej 7.5.  Próby integracji koncepcji kontroli motorycznej 8. Motoryczne uczenie się 8.1.  Uczenie się - istota, definicje 8.2.  Pamięć - przechowywanie wyników uczenia się 8.2.1. Procesy, rodzaje i systemy pamięci 8.2.2. Anatomiczne i neurofizjologiczne podstawy pamięci 8.3.  Teoretyczne podstawy motorycznego uczenia się 8.3.1. Ustalenia terminologiczne 8.3.2. Teorie i modele motorycznego uczenia się 8.4.  Motoryczne uczenie się z punktu widzenia teorii czynności 8.5.  Strukturyzacja procesu motorycznego uczenia się 8.5.1. Trójfazowe modele motorycznego uczenia się ·       Model Fittsa/Posnera ·       Model Meinela/Schnabla ·       Model Bernsteina 8.5.2. Dwufazowe modele motorycznego uczenia się ·       Model Rüssela ·       Model Müllera 8.5.3. Model ‘spiralny’ (Pöhlmann) 8.5.4. Przebieg i kryteria oceny procesu motorycznego uczenia się ·       Krzywe uczenia się ·       Kryteria i wskaźniki motorycznego uczenia się 8.6.  Kompleksowy charakter motorycznego uczenia się 8.7.&nbs ...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Antropomotoryka


Ksiazki-medyczne.eu

Książki oraz podręczniki medyczne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 26.02.2012
wydawnictwo naukowe pwn, wydawnictwo lekarskie pzwl, elsevier urban & partner, helion, pascal, wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego, impuls, galaktyka, illuminatio, wydawnictwo uniwersytetu warszawskiego
Produkty w ofercie: 11145
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Sportowo-Medyczna.pl

Podręczniki akademickie i naukowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 05.01.2007
wydawnictwo lekarskie pzwl, edra urban & partner, harmonia, vital, medipage, impuls, pwn, medpharm polska, difin, uniwersytet jagielloński
Produkty w ofercie: 5018
Promocje: 105
Wysyłka do 3 dni: 5017
Opinie pozytywne: 1
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0