[Linguae Mundi]
Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki
Książka do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego
Agnieszki Wiśniewskiej, Anny Mijas, Anny Kokot oraz Marzeny Jasnos
WYBIERAM GASTRONOMIĘ to: Podręcznik dla cudzoziemców, którzy chcą
pracować...
Pełen opis produktu 'Wybieram gastronomię. Podręcznik do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego z płytą CD [Agnieszka Wiśniewska, Anna Kokot, Anna Mijas, Marzena Jasnos]' »
Książka do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego
Agnieszki Wiśniewskiej, Anny Mijas, Anny Kokot oraz Marzeny Jasnos
WYBIERAM GASTRONOMIĘ to:
Podręcznik dla cudzoziemców, którzy chcą pracować w charakterze
kucharza, kelnera, pracownika firmy cateringowej
Tematyka związana z poszukiwaniem i podejmowaniem pracy w
obszarze szeroko pojętej gastronomii
14 rozdziałów zawierających liczne dialogi, ćwiczenia
leksykalne, komunikacyjne i gramatyczne
Praktyczne informacje dotyczące pracy w branży gastronomicznej
(m.in. BHP pracy w kuchni, urządzenie profesjonalnej kuchni,
rodzaje lokali gastronomicznych)
Ćwiczenia, które szczegółowo wprowadzają w warsztat pracy
kucharza (m.in. mięso, drób, dania wegetariańskie, ryby, zupy,
desery)
Materiały autentyczne (m.in. przepisy na danie kuchni polskiej
i międzynarodowej, menu, forum internetowe, strona internetowa,
artykuły prasowe, SMS-y)
Wzory dokumentów (m. in. zgłoszenie o wypadku przy pracy,
faktura VAT, formularz zamówienia)
Bogactwo fotografii, prezentujących m.in. przybory i naczynia
kuchenne, zastawę stołową, poszczególne dania i potrawy
Płyta CD zawierająca nagrania do podręcznika RECENZJA
Wybieram gastronomię stanowi kolejny tom serii Edukacja Praca
Integracja. Podręcznik jest przeznaczony dla imigrantów, którzy
planują zmianę zawodu lub podjęcie pracy w Polsce. Materiały w nim
zawarte zostały przetestowane w grupach, w których przeważali
słuchacze słowiańskojęzyczni, a część wykorzystano także na
zajęciach w grupach anglojęzycznych. Całość oparto na wieloletnim
doświadczeniu w pracy z imigrantami oraz badaniach ich potrzeb
językowych i preferencji zawodowych. Pomysł opracowania pomocy
dydaktycznych dla imigrantów, którzy chcą tu pracować, jest nie do
przecenienia. Nie tylko stwarza im możliwość przygotowania się do
zawodu lub jego zmiany, otwiera więcej możliwości zdobycia miejsca
pracy, ale też, a raczej przede wszystkim umożliwia opanowanie
języka, bez czego nawet najlepsze kwalifikacje są nieistotne.
Z recenzji dr hab. Ewy Lipińskiej
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
Uniwersytet Jagielloński