[ABE Dom Wydawniczy]
Kategoria: SztukaWysyłka: do 3 dni
Projektanci to myślące stworzenia; gromadzą w swoich głowach
możliwie jak najwięcej materiału, jeszcze surowego, wymagającego
dopiero \"obróbki\", a następnie tworząc, czerpią z niego.
\"Anatomia<...
Pełen opis produktu 'Anatomia Projektu' »
Projektanci to myślące stworzenia; gromadzą w swoich głowach
możliwie jak najwięcej materiału, jeszcze surowego, wymagającego
dopiero \"obróbki\", a następnie tworząc, czerpią z niego.
\"Anatomia projektu\" ukazuje, że nie ma rzeczy nieważnych, bo
inspiracją może być wszystko źródła znane i nieznane, zupełnie
oczywiste i zdawało by się - niekonsekwentne. Metaforycznie można
by powiedzieć, że ta wyjątkowa książka dokonuje jakby sekcji 49
kompletnie ukończonych prac współczesnego graficznego designu.
Jeśli zdejmiemy zewnętrzną powłokę, ukaże się szkielet, trzymający
razem organa wewnętrzne - a żaden z nich nie może istnieć bez
drugiego. Jeżeli usuniemy choćby jedną część, naruszymy całość
projektu. To anatomiczne studium uczy, jak bardzo współczesne prace
są powiązane z historią designu. Jeden motyw wywodzi się (lub
zanika) z drugiego, jedna technika przeradza się w inną, lepszą.
Pod zewnętrzną powierzchnią każdego plakatu, opakowania, okładki
książki czy billboardu kryje się twórcze DNA, które określa i
wyjaśnia, dlaczego dany projekt wygląda właśnie tak, a nie
inaczej.O autorachSteven Heller jest dyrektorem artystycznym
dziennika \"The New York Times\",współautorem programu nauczania i
jednym z szefów katedry projektowania graficznego w School of
Visual Arts w Nowym Jorku. Jest też wydawcą \"AIGA Voice\",
internetowego magazynu poświęconego projektowaniu oraz autorem,
współautorem i wydawcą ponad 100 książek o projektowaniu
graficznym, ilustracji, kulturze popularnej, w tym profesjonalnej
biografii Paula Randa oraz \"Stylepedia: A Guide to Graphic Design
Quirks, Mannerisms and Conceits\" (Stylopedia: przewodnik po
trickach, manieryzmach i koncepcjach projektowania graficznego).
Zdobył też wiele nagród i medali: w 1999 r. został wyróżniony przez
AIGA medalem za wybitne osiągnięcia, ma też na swoim koncie Special
Educators Award przyznaną przez Art Directors Club Hall of Fame
oraz nagrodę Society of Illustrators - Richard Gangel Art Directors
Award . Mirko Ilićurodzony w Bośni ilustrator i projektant grafiki,
był dyrektorem ds. graficznych międzynarodowego wydania magazynu
\"Time\" i dyrektorem artystycznym działu \"Opinii\" oraz głównej
strony dziennika \"The New York Times\". W 1995 r. założył Mirko
Ilić Corporation - studio projektowania graficznego i
trójwymiarowego projektowa- nia komputerowego, zajmujące się
również projektowaniem czołówek filmów. Wraz z Miltonem Glaserem
wykładał projektowanie graficzne w Cooper Union, a obecnie uczy w
ramach magisterskiego programu projektowania ilustracji w School of
Visual Arts. Jest też współautorem kilku książek: wraz ze Stevenem
Hellerem napisał \"Genius Moves: 100 Icons of Graphic Design\"
(Genialne dokonania: 100 ikon graficznego projektowania) i
\"Handlettering in the Digital Age\" (Pismo odręczne w erze
cyfrowej),Forma książki jest niesłychanie staranna. Piękna,
niestandardowa okładka, wewnątrz składane strony w formie
kolorowych tablic poglądowych oraz kolorowa pagina ułatwiają
zapoznanie się z zagadnieniami omawianymi w książce.Jest to album
zawierający 49 prac graficznych (plakatów, billboardów, grafiki
książkowej i innych form graficznych). Każda z tych prac jest
szczegółowo analizowana . Przy każdej z grafik znajduje się szereg
( w sumie około 2000) innych projektów , które cechuje podobne
myślenie plastyczne. Przez zestawienie wielu prac i próbie
poszukiwań inspiracji, problemy powstające przy projektowaniu stają
się bardziej czytelne. Autorzy posługują się formą języka
najbardziej przystępnego dla plastyków czyli obrazem. Steven Heller
jest współautorem programu nauczania i jednym z szefów katedry
projektowania graficznego w School of Visual Arts w Nowym Jorku
oraz Mirko Ilic uczy w tej samej szkole w ramach magisterskiego
programu projektowania ilustracji . Obaj autorzy mają
przekonywujące podejście pedagogiczne.Z punktu widzenia
recenzentki, która jest nauczycielem reklamy wizualnej, podstaw
projektowania książka jest niezwykle użytecznym podręcznikiem
poszerzającym wiedzę uczniów w problemach projektowania i
informacji wizualnejMgr Joanna Szczechura kierownik sekcji reklamy
wizualnej w Zespole Państwowych Szkół Plastycznych w Warszawie