[Wyd. Uniwersytetu Śląskiego]
Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Do nauczania dzieci
Bawimy się w polski 1. Podręcznik i ćwiczenia z
kluczem do nauki języka polskiego dla dzieci + 2 CD. Nowe
4 wydanieBawimy się w Polski służy do nauki języka polskiego jako
obcego,...
Pełen opis produktu 'Bawimy się w polski 1. Podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci. Zeszyt ćwiczeń i klucz do zadań z komentarzem dydaktycznym. Wyd. 4. (2 wolumeny + 2 CD)' »
Bawimy się w polski 1. Podręcznik i ćwiczenia z kluczem do nauki
języka polskiego dla dzieci + 2 CD. Nowe 4 wydanieBawimy się w
Polski służy do nauki języka polskiego jako obcego, jest zestawem
pomocy dydaktycznych złożonym z podręcznika oraz zeszytu ćwiczeń i
klucza do zadań z komentarzem dydaktycznym wraz z płytami CD.
Podręcznik ten przeznaczony jest szczególnie dla dzieci
polonijnych w wieku od 8 do 12 lat.
Umożliwia dzieciom poznanie słownictwa i zwrotów oraz form
wypowiedzi. Razem z bohaterami-rówieśnikami w codziennych
sytuacjach poznają one także polskie zwyczaje i tradycje.
Autorki, konstruując teksty dialogów i ćwiczeń wykorzystały
nowoczesne metody nauczania języka polskiego jako obcego, opierając
się przede wszystkim na metodzie komunikacyjnej.Podręcznik
adresowany jest do dzieci uczących się języka polskiego za granica
jako pierwszego lub drugiego, przede wszystkim dla dzieci
polonijnych, zwłaszcza tych urodzonych za granicą, które
wychowują się w środowisku obcojęzycznym. Przewidywany wiek
odbiorcy: 8 - 12 lat."Bawimy się w polski" to najlepszy podręcznik
do nauki języka polskiego dla dzieci i młodzieży przebywających za
granicą!Z bohaterami książki, Krysią, Markiem, Anią i Pawłem,
dzieci poznają język polski: słownictwo i zwroty oraz formy
wypowiedzi wykorzystywane w codziennej komunikacji, a także polskie
realia kulturowe. Bohaterowie książki wprowadzą młodych odbiorców w
codzienne sytuacje (w szkole, w domu, w sklepie, w zabawie), a
także przybliżą wiedzę o polskich zwyczajach i tradycjach. "Bawimy
się w polski 1" to świat komiksu, to kolorowanki, gry i zabawy
językowe. Autorki, konstruując teksty dialogów i ćwiczeń,
wykorzystały nowoczesne metody nauczania języka polskiego jako
obcego i jako ojczystego, przede wszystkim metodę komunikacyjną,
wprowadziły też elementy gramatyki. Do podręcznika Bawimy
się w Polski dołączone są: - zeszyt ćwiczeń;
- klucz do zadań z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli;
- płyta z tekstami, piosenkami i wierszami dla dzieci i
młodzieży.
Zajrzyj do środka książki
Bawimy się w Polski - PodręcznikSPIS TREŚCI:
Lekcja 1. Dzień Dobry! - 7
Lekcja 2. W klasie - 12
Lekcja 3. Ile masz lat - 17
Lekcja 4. Mam długie włosy - 23
Lekcja 5. W sklepie papierniczym - 28
Lekcja 6. Powtarzamy: Kot, który mówi - 33
Lekcja 7. Na basenie - 36
Lekcja 8. Rozmowa z babcią - 40
Lekcja 9. Czym się interesujesz? - 44
Lekcja 10. Droga do domu - 48
Lekcja 11. Spotkanie u Marka - 54
Lekcja 12. Powtarzamy: Jesteśmy razem - 59
Lekcja 13. Szkolna dyskoteka - 62
Lekcja 14. Mój tata jest lekarzem - 66
Lekcja 15. Andrzejki. Zabawy i wróżby (spotkania z tradycją) -
71
Lekcja 16. Krysiu, gdzie jesteś? - 76
Lekcja 17. Nie lubię... Nazwy potraw - 82
Lekcja 18. Powtarzamy: Krysia i Marek grymaszą - 86
Lekcja 19. Utrwalenie: Niezwykłe przygody i zwykły dzień -
89
Lekcja 20. Test końcowy - 105
Bawimy się w Polski - Zeszyt ĆwiczeńSPIS TREŚCI:
Lekcja 1. Dzień Dobry! - 7
Lekcja 2. W klasie - 10
Lekcja 3. Ile masz lat - 16
Lekcja 4. Mam długie włosy - 20
Lekcja 5. W sklepie papierniczym - 23
Lekcja 6. Powtarzamy: Kot, który mówi - 28
Lekcja 7. Na basenie - 34
Lekcja 8. Rozmowa z babcią - 39
Lekcja 9. Czym się interesujesz? - 44
Lekcja 10. Droga do domu - 48
Lekcja 11. Spotkanie u Marka - 52
Lekcja 12. Powtarzamy: Jesteśmy razem - 59
Lekcja 13. Szkolna dyskoteka - 64
Lekcja 14. Mój tata jest lekarzem - 69
Lekcja 15. Andrzejki. Zabawy i wróżby (spotkania z tradycją) -
74
Lekcja 16. Krysiu, gdzie jesteś? - 77
Lekcja 17. Nie lubię... Nazwy potraw - 80
Lekcja 18. Powtarzamy: Krysia i Marek grymaszą - 84
Klucz do zadań z komentarzem dydaktycznym
Aleksandra Achtelik - doktor, adiunkt w Instytucie Nauk o
Kulturze Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wicedyrektor
Szkoły Języka i Kultury Polskiej (od 2006), lektor języka polskiego
jako obcego. Jej zainteresowania badawcze ogniskują się wokół
problematyki z zakresu antropologii miasta i antropologii
literatury. Od kilkunastu lat zajmuje się także metodyką nauczania
jpjo oraz nauczaniem kultury polskiej cudzoziemców. Jest
współautorką podręczników Miło mipanią poznać. Język polski w
sytuacjach komunikacyjnych oraz Bawimy się w polski 1. Podręcznikdo
nauki języka polskiego dla dzieci (Katowice 2009), a także
publikacji Bądź naB1. Zbiór zadań z języka polskiego oraz
przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu B1, współredaktorką
tomów Sztuka czy rzemiosło? Nauczyć Polski i polskiego (Katowice
2007, wespół z Jolantą Tambor) oraz Sztuka i rzemiosło. Nauczyć
Polski i polskiego(Katowice 2010, wspólnie z Małgorzatą Kitą oraz
Jolantą Tambor), a także licznych artykułów naukowych
zamieszczanych w tomach zbiorowych. [2012]
Bernadeta Niesporek-Szamburska - dr hab. prof. UŚ,
językoznawca, dydaktyk w Katedrze Dydaktyki Języka i Literatury
Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania
badawcze skupiają się wokół: języka dziecka, językowego obrazu
świata dzieci i młodzieży, a także wokół języka i stylu literatury
dla dzieci i młodzieży. Autorka książek: Język wierszy dla dzieci
(na materiale „Świerszczyka”) (1990), Językowy obraz pór roku i
tradycji kulturowych w twórczości dzieci (2004), Dziecko w świecie
języka (współautorki: H. Synowiec, D. Bula, D. Krzyżyk) (2004), O
dialogu kultur w edukacji polonistycznej (na poziomie szkoły
podstawowej) (współautor: A. Kołodziej), redaktorka i
współredaktorka tomów Dziecko - język - tekst, Wiedza o języku i
kompetencje językowe uczniów.[31.05.2012]