[Stentor]
Kategoria: Język polskiWysyłka: od ręki
Lekturze, pracy z tekstem i kształceniu kulturowemu towarzyszy
ściśle z nimi zintegrowana nauka o języku jako narzędziu
komunikacji i sposobie widzenia świata. W sposób planowy i
konsekwentny podręcznik...
Pełen opis produktu 'Jest tyle do powiedzenia! Klasa 2. Gimnazjum. Część 2. Język polski. Podręcznik' »
Lekturze, pracy z tekstem i kształceniu kulturowemu towarzyszy
ściśle z nimi zintegrowana nauka o języku jako narzędziu
komunikacji i sposobie widzenia świata. W sposób planowy i
konsekwentny podręcznik uczy, jak sprawnie, poprawnie i skutecznie
porozumiewać się z innymi, podpowiada, jak radzić sobie w różnych
sytuacjach komunikacyjnych, jak stopniowo doskonalić formy pisemne
i jak mówić do słuchaczy.Wiedza gramatyczna, przydatna do lepszego
rozumienia języka i sprawniejszego władania tym narzędziem,
podawana jest w sposób systematyczny w stałym miejscu każdego
rozdziału.Teksty zebrane w podręczniku należą do różnych gatunków
piśmiennictwa: literatury pięknej, piśmiennictwa
popularnonaukowego, publicystyki, dziennikarstwa. Reprezentowany
jest też dział tekstów użytkowych. Dobór materiału odbija
zróżnicowanie języka i jego funkcji, a zarazem ilustruje rozmaitość
aspektów omawianego tematu. Ważne miejsce w podręcznikach zajmuje
także przekaz ikoniczny. Nowoczesna metodyka, odpowiadająca
wyzwaniom współczesności ? to najważniejszy atut podręczników
STENTORA. Seria podręczników ?Jest tyle do powiedzenia!?
przygotowuje uczniów do życia W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM, w
którym łatwy i powszechny dostęp do informacji wymaga wysokich
umiejętności posługiwania się tymi informacjami.Autorzy
podręczników z serii ?Jest tyle do powiedzenia!? kładą nacisk na
naukę czytania tekstów ze zrozumieniem i ich krytyczną analizę,
formułowanie problemów i poszukiwanie własnych
rozwiązań.Konsekwentnie odchodzą od metody wykładu, którego celem
jest wyłącznie przekaz informacji. Wiadomościom podawanym w
podręczniku towarzyszą zadania, które pokazują, w jakim celu i w
jaki sposób można daną informację wykorzystać.Każdy temat
naświetlany jest z różnych stron, tak by pobudzić dociekliwość
ucznia, pomóc w zdefiniowaniu własnych problemów, otworzyć go na
różne opinie i wizje, zachęcić do niestereotypowego
myślenia.Problemy, które odwołują się do doświadczeń ucznia, w
pierwszej kolejności mają go skłonić do rozmowy, wyzwolić chęć
dzielenia się własnymi doświadczeniami, a następnie pobudzić
refleksję i chęć pogłębionej lektury.