[Rebel.pl]
Kategoria: ImprezoweWysyłka: do 3 dni
Nie ufaj nikomu - zaufaj instynktom "Nigdy nie zapomnę o tych, co
mnie zdradzili, ani o tych, którzy nigdy nie zawiedli mego
zaufania." 10 minut to gra dedukcji i blefu, w
której gracze...
Pełen opis produktu '10 minut' »
Nie ufaj nikomu - zaufaj instynktom "Nigdy nie
zapomnę o tych, co mnie zdradzili, ani o tych, którzy
nigdy nie zawiedli mego zaufania." 10 minut to gra dedukcji i
blefu, w której gracze wcielają się w płatnych zabójców. Zadaniem
każdego z nich jest zabicie trzech postaci (celów) i uniknięcie
zdemaskowania. W gronie tych postaci mogą być również inni zabójcy
(prowadzeni przez pozostałych graczy). Każdy z zabójców posiada
przy sobie trzy bronie: nóż, pistolet i karabin snajperski. Każdą z
odmiennymi zasadami użycia. Cały trik polega na tym, że zabijając
kogoś nie zdradzamy ani w jaki sposób popełniono morderstwo, ani
która z postaci zabiła. Musimy tak umiejscowić swojego zabójcę, aby
jego czyn rozmył się w tłumie potencjalnych zabójców lub
wydedukować, która z postaci jest zabójcą prowadzonym przez innych
graczy i wyprzedzając bieg wydarzeń, posłać ją do piachu. 10 minut
to mało czasu, ale może wydawać się wiecznością, gdy wszyscy Cię
obserwują! Jak grać? Na początku rozgrywki każdy z graczy bierze po
jednym żetonie płatnego zabójcy. Następnie gracze układają planszę
z szesnastu kafelków. Układ kafelków może być dowolny, jedyne o
czym należy pamiętać przy układaniu planszy, to by każdy kafelek
przylegał przynajmniej jednym bokiem do innego. Następnie na tak
przygotowanej planszy w sposób losowy rozmieszane są postacie, po
jednej postaci na kafelek. Z kafelków postaci tworzymy stos i każdy
z graczy dobiera jeden z nich. Otrzymany kafelek wskazuje postać,
która jest płatnym mordercą kierowanym przez danego gracza. Potem
każdy z graczy dobiera 3 kolejne kafelki - to jego cele - postacie
które musi wyeliminować. Podczas swojej tury gracz może
wykonać dwie z trzech dostępnych akcji: przemieścić dowolną postać
(dotyczy również policjanta),
wyeliminować cel,
przeprowadzić dochodzenie postacią policjanta.
Podczas akcji ruchu możemy przesunąć dowolną postać na dowolne
pole. Odpowiednie przemieszczanie postaci nie tylko ułatwia nam
działanie, ale jest także podstawą do blefowania i odciągania uwagi
od naszego zabójcy. Głównym zadaniem podczas rozgrywki jest
wyeliminowanie trzech wyznaczonych celów - służy do tego druga z
dostępnych akcji. Do dyspozycji mam trzy rodzaje broni: nóż - cichy
i zabójczy w bezpośrednim starciu,
rewolwer - głośny, możemy nim trafić cel na przyległym kafelku,
karabin snajperski - głośny, można go użyć tylko na niektórych
kafelkach, eliminuje cel w dowolnej odległości, w lini prostej.
Broń palna ma duży zasięg, ale robi też sporo hałasu, dlatego nie
można jej użyć gdy nasz zabójca znajduje się na kafelku z innymi
postaciami. Podczas planowania zabójstwa musimy zająć taką pozycję,
by inni gracze nie mogli łatwo rozszyfrować kto dokonał morderstwa,
a tym samym łatwo nas namierzyć. Należy mieć się na baczności, bo
po każdym udanym wyeliminowaniu postaci na planszy pojawia się
policjant. Ostatnią akcją jaką możemy wykonać jest przeprowadzenie
dochodzenia. Jeśli postać policjanta znajduje się na polu z inną
postacią, możemy zapytać dowolnego gracza, czy to jego zabójca.
Jeśli trafimy, to jego postać zostaje zatrzymana i usunięta z
planszy. W przeciwnym wypadku nic się nie dzieje, marnujemy tylko
akcję. Gra kończy się gdy któryś z graczy wyeliminuje wszystkie
swoje cele, albo gdy wszyscy płatni zabójcy zostaną złapani lub
zamordowani. Gracze podliczają punkty i wygrywa gracz z największą
ich ilością. Jak to, tylko 10 minut? Gra 10 minut
doskonale łączy ze sobą element blefu i dedukcji. Rozgrywka jest
szybka i obfituje w dużo zwrotów akcji, które dostarczają graczom
dreszczyku emocji. Przejrzyste zasady i świetny temat, oddany
zarówno na klimatycznych ilustracjach, jak i w dopracowanej
mechanice, to dodatkowe atuty tytułu! Mimo tego, że gracze
eliminują się nawzajem i trup ściele się gęsto, to rozgrywka
pozostaje lekką i pełną humoru zabawą. Zawartość
pudełka:
16 znaczników postaci
16 kafelków postaci
3 znaczniki policjantów
16 kafelków planszy
żeton pierwszego gracza
kafelek pomocy gracza
16 czarnych podstawek na znaczniki
16 czarnych podstawek
3 białe podstawki
4 żetony płatnych zabójców
instrukcja